• LindaochStefan

kan man bjuda fler såhär i efterhand???

Sista osa är imorgon och ca 26 stycken har tackat nej, vilket känns väldigt tråkigt. Det var ju de vi verkligen trodde skulle komma. Vi har ju en "reservlista", men frågan är om man vågar bjuda dom nu, när det bara är 2 månader kvar till bröllopet? Hur skulle ni reagera? Anledningen till att vi inte bjöd dom tidigare var plastbrist i lokalen och kyrkan...

Så vad säger ni, vågar jag skicka fler inbjudningar?

• Svar på tråden kan man bjuda fler såhär i efterhand???
  • mittid

Ja det kan ni... Ring och bjud dem och förklara att ni/öskar och vill att de kommer men att ni tyvärr inte från början har kunnat bjuda alla ni önskat pg av platsbrist och varit tvugna att bjuda de närmaste först! Vi bjöd efter... fyllde på, alla vi bjöd i "omgång två" blev jätteglada och kom!

• Ingan

Några av våra gäster har tackat nej och då har vi bjudit in fler efter det, och då var det ändå bara två och en halv vecka kvar till bröllopet. Att vi inte hade bjudit dem berodde på platsbrist. De vi bjöd in i efterhand blev bara glada!

• LindaochStefan

åhhh, det värmer att höra. TACK!

• Martinaa

Åsikterna går isär där om man kan bjuda i efterhand. Vissa menar att det är jättefult och att de skulle eventuellt känna sig som just reserver...

Men med så många nej som ni fått är det ju klart man vill fylla upp med andra. Gör som ovanstående skrivit, ring och förklara läget. Förhoppningsvis blir de bara glada! :)

• Andreas flicka

Ja det tror jag att du kan göra... Vet inte ens om du behöver säga något. Om du gifter dig senare under sommaren är det ju inte försent att skicka ut inbjudningskort nu.

Men, varför är det så många som har tackat nej? Gifter ni er mitt i semestern?

• Aleta

Enligt etiketten så är det helt korrekt att bjuda in fler när man har fått återbud. Det är en av anledningarna till att man har osa.

Det finns folk som tar illa upp, men jag tycker ärligt att då är man så egotrippad och har en väldigt uppblåst bild av sin egen betydelse att man lika gärna kan stanna hemma.

Vi ringde för säkerhets skull upp de vi bjöd senare, men egentligen så behöver man inte göra det. Ni har ju dessutom 2 månader kvar till bröllopet och det är inte alls försent att skicka ut inbjudningar då. Är det inte 6 veckor som egentligen rekommenderas?

• Grodfrun

Visst kan ni bjuda in fler. Jag har sjalv blivit inbjuden till brollop i 'andra omgangen' och tog inte alls illa upp, de allra flesta forstar nog att plats och budget spelar in nar brudpar bjuder in till brollop.

• OomphGirl

Jag tycker inte det är fel alls när man har ett ganska litet bröllop. Hade blivit precis lika glad om jag bjudits in 2 månader innan ett bröllop som 3 månader.. 

Svar på tråden kan man bjuda fler såhär i efterhand???