Roliga frågor till tipspromenad?
Hej!
Försöker knåpa ihop lite roliga frågor om oss till en tipspromenad som gästerna ska få gå medans vi fotograferas.
Någon som har några bra förslag?
Hej!
Försöker knåpa ihop lite roliga frågor om oss till en tipspromenad som gästerna ska få gå medans vi fotograferas.
Någon som har några bra förslag?
buffar
Vi ska också ha tipspromenad och behöver också lite inspiration till frågorna.
De jag skrivit hittills är:
vilket datum hade vi vår första date?
Vilket datum förlovade vi oss?
Vart träffades vi första gången?
Vart ägde första daten rum?
Vi ska oxå ha tipspromenad men vi har itne bara frågor om oss utan även om våra länder (min kille e från England) och även frågor om våra intressen, tex om killen hejar på nåt speciellt fotbolls eller hockeylag så kan man ställa nån fråga om laget mm
14 augusti:
Ja vi har oxå tagit liknande frågor.
Skulle vilja ha llite mer roligare frågor.
Vet inte om våra frågor hjälper så mycket då de är ganska personliga men kanske ni får någon inspiration:
Vilken var den första filmen brudparet såg tillsammans? Scooby-Doo och mysteriet med samurajsvärdet, Hitta Nemo, Heffaklumpsfilmen
Hur många gånger har brudgummen opererats? (kejsarsnittet när han föddes räknas inte!) 2, 4, 7
Vad av följande har bruden aldrig seriöst funderat på att utbilda sig till? teckenspråkstolk, advokat, läkare
Ungefär hur länge hade brudparet varit tillsammans när de bestämde sig för att förlova sig? 2 mån, 4 mån, 6 mån,
Vad var speciellt med första gången brudparet träffades IRL? Bruden var utklädd till kille, brudgummen fick lågt blodsocker, Bruden välte ut brudgummens dricka i hans knä
Hur många kusiner har brudparet tillsammans? 27, 34, 41
Vem tog initiativet till första kyssen? Bruden, brudgummen, båda
Utslagsfråga
Hur många dagar har brudparet varit tillsammans?
Vi har frågor om roliga saker vi gjorde när vi var barn, om när vi var nykära och gjorde bort oss, vem som sa "jag älskar dig först", personliga o roliga frågor helt enkelt.
Vi kommer ha lite udda frågor, t.ex:
Vad köper brudgummen alltid hem från affären oavsett hur mycket som finns hemma? (kaviar, fefferoni, choklad)
Hur många gånger har brudgummen suttit i polisgrepp? (0,2 eller 8 ggr)
Vad av följande har bruden gjort sig skyldig till i vuxen ålder? (Förstört ett konstföremål på museum, Blivit arresterad för förargelseväckande beteende, Tagit en springnota på restaurang)
Vad var brudens favoritlek när hon var liten? (Leka detektiv, klä ut sina kompisar i tygtrasor, fånga in insekter och leka veterinär)
Vilket av följande vilda djur har brudgummen INTE jagat och fångat med bara händerna? (orm, ekorre, grävling)
Som utslagsfråga kommer jag och sambon att plocka ut fem böcker var från bokhyllan och sen får gästerna försöka para ihop vilken bok som hör till vem av oss.