Psalm till vigseln. Tips tack!
Var och träffade prästen idag.
Han tipsade om psalmer.
Sommar psalmer 200,201
Sen 82,84 och 411.
Jag vill har mer tips.
Vad ska ni ha eller hade ni?
Gå inte att lyssna på svenska kyrkans hemsidan.
Var och träffade prästen idag.
Han tipsade om psalmer.
Sommar psalmer 200,201
Sen 82,84 och 411.
Jag vill har mer tips.
Vad ska ni ha eller hade ni?
Gå inte att lyssna på svenska kyrkans hemsidan.
Vi skippar psalm, ska bara ha en solosång i kyrkan. Jag känner att det blir lite långdraget med psalm, av nån konstig anledning haha
ja fast vår präst ville ha minst två psalmer
Ojdå, trodde man fick bestämma själv :)
Nu vet jag inte vilka förslag du har. (Kan inte numrena) Men jag hade kunnat tänka mig klassiker som "Blomstertid" och kanske "Envänlig grönska"
Min sambo frågade oxå prästen om vi var tvungna att ha psalmer och då sa han att man måste ha minst två......jaja, vi väljer ju ändå kyrkan så då får man ju gå lite efter set dom säger..... :S
Men iaf, så ska vi ha psalm nr.199(Den blomstertid) och nr. 82(nån vigselpsalm).
Vi har 199 (vers 1 och 2) och 200 (vers 1 och 8).
Vi ska ha psalmerna 200, 201 och 289 (första 2 verserna).
Har jag rätt om jag anar att ni inte är så intresserade av "det kyrkliga" i er vigsel?
Nja, jag vet inte. Vi tänker inte så mycket. Men prästen sa att vi inte var tvugna att ha psalm om vi inte ville så rent spontant kände vi att vi kunde skippa det. Men det är inte skrivet i sten!
Vi ska ha vigsel med mässa och kommer därför även ha en nattvardspsalm, antingen 73 eller 396. "Vår" söndags tema är Medmänniskan så till övriga psalmer funderar vi bland annat på 289, 788 och 292b. Bland vigselpsalmerna tror jag vi vill ha 84, men det är så svårt för jag har knappt hört dem alls. Eftersom jag och min fästman träffades i Taizé funderar vi också på att välja någon av sångerna från Taizé som finns i psalmboken, alternativt spela dem under nattvarden.
Tredje versen på den blomstertid nu kommer tycker jag är jätte fin.....
Och så finns ju I denna ljuva sommar tid...
vi ska ha 85 och 834. Inte de mest traditionella psalmerna men jättefina och texter som vi tyckte passade