Florister med vana från Årsta! Scabious?
Vill ha rosor och Scabious (kan ej det svenska namnet) i min bukett. Frågan är om dessa har säsong i början av september och vad de har för circus inpris?? Nån som vet??
Vill ha rosor och Scabious (kan ej det svenska namnet) i min bukett. Frågan är om dessa har säsong i början av september och vad de har för circus inpris?? Nån som vet??
Du menar Scabiosa och det är det namn den säljs under också. Den heter Praktvädd på Svenska och finns ända fram i november men har helt klart högsäsong under sommaren och tidiga hösten. En av mina absoluta favoritblommor för övrigt.
Den finns i flera varianter och de olika sorterna har olka pris. Jag minns att sist jag skulle ha den blev jag rätt avskräckt, då kronans svaga position drivit upp alla blompriser på grund av importläget, så även blommor som Scabiosa plötsligt kostade en hel del. Jag vet att vi förr klarade ett utpris på säg 15 spänn men att det inte hade funkat med det dagspris som var då. Nu kan det ju ha ändrats iofs.
Grossistledets priser (ifall det var de priserna du var ute efter)diskuterar jag inte på öppet forum mitt bland fackhandelns kunder, även om det inte är någon rikshemlighet, men något kan ju få angå branschen själva innan det kommertill nästa kundled så att säga. Vilka påslag olika butiker har är liksom deras sak att outa.
Tack! Vad super att den finns i september! Då verkar den iallafall inte FÖR dyr för min budget :)
vi hade jättefina stora förra sommaren...de kostade 20-25 kr har jag för mig...stockholm
Men jag tyckte de var så fina så det kändes värt priset och vi hade inte svårt att sälja dem till kunderna alls, för de var så fina.
Ja, ibland finns det GALET maffiga och man svimmar ju när man ser dem....
*skriver upp på måste-plantera-i-min-trädgård-listan*
:D