Inlägg från: Greeneyes |Visa alla inlägg
  • Greeneyes

Pion i buketten??? nån blomkunnig?

Hej!

Jag har blivit förälskad i pioner, och skulle vilja ha rosa sådana i buketten (tillsammans med rosor). Men då jag är totalt okunnig vad gäller blommor så skulle jag bli jätteglad om någon kan komma med tips, tänkvärt eller varningar om denna blomsort!! Är det någon speciell sort man ska välja?

vi gifter oss i maj i Skottland, så det borde ju vara säsong då vad jag förstått!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Pion i buketten??? nån blomkunnig?
  • Greeneyes

Fiin! Riktigt snyggt till era kläder, kul att ni dessutom bröt lite mot traditionerna med era kläder tycker jag!

• Greeneyes

Passionsblomman: tack för dina utförliga svar Problemet är att jag ska gifta mig i Skottland, och de jag pratat med verkar inte så himla kunniga... Så jag tänkte att om jag garderar mig med så mycket detaljer som möjligt, så kanske det är troligare att det löser sig
    Jag vill ha en ljusrosa pion, tänkte kombinera med större ljusrosa/offwhite rosor. Den ska vara tät o se ut som en boll, men inte vara större än rosorna... Har du nåt förslag?

• Greeneyes

passionsblomman skrev 2010-06-02 15:21:21 följande:
    Pionen Sarah Bernard ihop med någon av rosorna Faith, Sweet Avalanche eller den mer cremvita Denise eller Marussja borde alla fungera bra. Det är allesammans stora maffiga rosor vilket jag tycker behövs för att matcha Pionerna.

Tack, du är bäst!!! Ska skriva ner det på en gång! Precis de rosorna jag kikat på, speciellt Sweet Avalanche *love*. Tack för din hjälp!!

• Greeneyes

HelenaO & Daisymom: fina buketter

Vi 2010: Låter fint - kan du lägga upp bild på buketten?

Svar på tråden Pion i buketten??? nån blomkunnig?