• Sörön10

OK att undanbe sig ris??

Är man knäpp om man absolut inte vill bli risad? Jag vet att det handlar om lyckönskningar, men jag har fobi för det där! 

När mamma gifte sig och jag kramade henne efter vigseln blev jag livrädd då jag för en millisekund fick för mig att hon hade äckliga fluglarver i håret! Sen hade hon ris i burret hela kvällen...

Jag kommer garanterat inte hålla mig sval och kylig hela kvällen heller, så tanken på svettklibbigt ris innanför kläderna är heller inte så lockande. 

Vi har köpt bröllopsbubblor som det är fritt att använda istället. Kan man som gäst bli sur för sånt? Man måste alltså inte använda det, man behöver inte alls lyckönska oss om man inte vill! Vi hade tänkt iaf dela ut dem tillsammans med vigselprogrammen. Vi ska vara utomhus. 

Jag gillar faktiskt den här myten "fåglar sväller upp och dör av riset"!

• Svar på tråden OK att undanbe sig ris??
  • Troll10

Vid många kyrkor får man ju inte kasta ris etc. eftersom det blir så mycket att städa. Det stod tydligt i vår bokningsbekräftelse. Därför har vi sagt "inget ris" till alla när de ringer och tackat ja - inga sura miner för det!

• Robi10

Mina värdpar bad om gästerna att inte kasta ris på oss, men det blev några som gjorde det ändå, även om jag nästan skrek av ilska för att inte göra det.

• Sörön10
    Troll10 skrev 2010-06-04 18:55:53 följande:
    Vid många kyrkor får man ju inte kasta ris etc. eftersom det blir så mycket att städa. Det stod tydligt i vår bokningsbekräftelse. Därför har vi sagt "inget ris" till alla när de ringer och tackat ja - inga sura miner för det!
    Tack för ditt svar! Ja vi får hoppas att det inte blir några sura miner här heller! =)
  • Sörön10
    Robi10 skrev 2010-06-04 19:17:44 följande:
    Mina värdpar bad om gästerna att inte kasta ris på oss, men det blev några som gjorde det ändå, även om jag nästan skrek av ilska för att inte göra det.
    Usch vad tråkigt!! Men jag ska be vår toastmaster säga samma sak faktisk! Trist att folk inte respekterade er! 

(Och så vill jag säga Åååå vilken fin klänning du hade! Såg den på annons också! Kände igen den! =) Hojta om du vill sälja boleron separat! )

Svar på tråden OK att undanbe sig ris??