• BrasilianskBrud

Sommar blommor

jag vill ha några blommor i entré till kyrkan och i festplatsen (bydgdegård).

Min brudgum sa många gånger att det skulle vara kull att pocka sommar blommor i svenska skog. Jag tänker det är spännande, för att inga brasiliansk brud skulle ha sådana natur upplevelse/erfarenhet... 

Men frågan  är... är det möjligt att finnas bra blommor i svensk skog i 24 juli? Jag vill inte vänta och se hur det ska bli... 

Snälla... hjälp mig, för jag har aldrig set svensk skog på sommar... och hellre svensk böllop

• Svar på tråden Sommar blommor
  • passionsblomman

Det är väldigt svårt att svara på eftersom flera olika saker påverkar.
    Sverige är ett väldigt långt land så i söder där jag bor kanske det mesta har blommat över, medan det i norra Sverige fortfarande inte slagit ut. Det varierar mycket!
    Sedan spelar vädret roll. En varm och torr sommar vissnar allt snabbare än en regnig och sval.

Bäst chans att hitta blommor har ni på ängar och i gläntor. Men det är ett ganska stort arbete att leta och inte alls säkert att det finns något.

Mitt råd är att köpa en del blommor och plocka en del och blanda.
    Be floristen att få köpa hela buntar så kan ni säkert få ett bättre pris än om ni köper styckevis.

• min hemlighet

och smycka med björkris!!

klipp kvistar/bind ruskor och löva in entréerna då behöver ni inte alls lika mycket blommor för att få rätt stämning

• bruden i skogen

Jag vill säga att i slutet på juli finns detmer än runt midsommar då det nsätan är totalt omöjligt att få mer än smörblommor.

Svar på tråden Sommar blommor