• BMTS

Kombinera Barcelona med sol och bad - var?

Jag och blivande maken kommer att åka på en kort resa (max en vecka) direkt efter bröllopet. Vi funderar på att köpa billiga biljetter till Barcelona, vara där ett par dagar och sedan åka vidare till något sol-och-bad-ställe inte alltför långt därifrån (kanske 2 timmars resa, ej flyg). Finns det någon som har tips på ett bra ställe i närheten av Barcelona?

• Svar på tråden Kombinera Barcelona med sol och bad - var?
  • MagicBride

Cosa Brava! Där finns en massa fina små orter vid havet =) Jag och min sambo ska dit senare i sommar - ska också slå ihop det med barcelona. Just den orten som vi ska till heter Tossa de Mar

• Arnochsson

Vi ska också på bröllopsresa i en vecka, direkt efter bröllopet. Vi ska också till Tossa de mar efter rekommendationer från vänner. Sista dygnet kommer vi att tillbringa i Barcelona. Tror att Tossa de Mar ligger ca 1-2 timmar från Barcelona, och det går bussar dit.

• JollyO

San sebastian! Ligger på norra kusten så det är en liten bit ifrån Barcelona men det är en fantastiskt mysig stad med både strand, tapas och kulturliv! Spanjorerna själva åker dit på semester. Borde inte vara så dyrt att åka buss eller tåg dit.

Svar på tråden Kombinera Barcelona med sol och bad - var?