• min hemlighet

Gult godis?

Jag behöver hjälp att hitta godis som är inslaget i gult papper. Har för mig att det fanns citronkola i gult papper förr men det är flera år sen jag såg det och jag minns inte vad de hette heller.

Är det någon som vet vad jag menar eller har tips på något annat vi kan använda. Det är färgen som är det viktiga (inte innehållet)

• Svar på tråden Gult godis?
  • Cltsp

är det FOX citronkola du menar?

• bridesilly

rollo finns i gult papper

sen finns säkert choklad i olika former i gult papper om du kollar på stora godisbutiker

• min hemlighet

FOX ja, det stämmer bra=)

bridesilly skrev 2010-06-08 14:30:43 följande:
    rollo finns i gult papper sen finns säkert choklad i olika former i gult papper om du kollar på stora godisbutiker
    sen var ju problemet att det inte finns några stora godisbutiker här i närheten... men nu när jag vet vad jag letar efter kanske nån kan beställa hem till mig =9
  • JollyO

Fox citroncolor är väl mörkblå och gult papper? Min minnesbilld säger mig att de är mest blå. Men Rollo med choklad i är gula!

• Cherrygirl

Fox är ju gul/blå

men sedan finns den en hård karamell som är gul och som har transparent papper med gul rand på ändarna av pappret, de är fina!

• Nordiskbrud

FOX-kola finns där Godiskungen har lösviktsgodis (ialla fall hos oss ). Mest gul men mittdelen är blå.

• bridesilly

werthers original är gul

gula godisfiskar, skumbananer med mera. fast eftersom dom inte är i papper så är det kanske inte något du anväder. vi hade godisbuffe på vårt bröllop och då hade vi även skålar med smågodis som dom fick plocka ner i små cellofanpåsar med hjärtan på. vi hade köpt små godisskopor att plocka i godiset med.

• Myjoy

Werthers orginal är inte bara gul, den är god oxå

• min hemlighet

Godiset ska ligga som "pynt" i en vikt blomma så det känns fräschast med inslaget. Werthers är gott men inte riktigt rätt gul färg.

vad är dte för rollo ni pratar om, den har jag aldrig sett. finns den att köpa i lösvikt eller påse?

• sms å fotboll

min hemlighet skrev 2010-06-09 12:50:43 följande:

Godiset ska ligga som "pynt" i en vikt blomma så det känns fräschast med inslaget. Werthers är gott men inte riktigt rätt gul färg. vad är dte för rollo ni pratar om, den har jag aldrig sett. finns den att köpa i lösvikt eller påse?

http://www.candyking.com/Candyking/templates/Candyking_productPage.aspx?id=1392&epslanguage=SV

Just denna är inte gul men det är samma märke...

• bobods

Den gula rollon är väl den med choklad i mitten? Suuupergod Här i stan finns den i lösvikt på ICA Maxi, värt att kolla

• min hemlighet

mmm det ska jag göra =)

tack alla!!

Svar på tråden Gult godis?