Besviken på vänner
Det här är nog mest en en gnälltråd känner jag, så varning för gnäll...
På gymnasiet (ca 5 år sedan) var vi ett gäng tjejer om 7-8 st som umgicks hela tiden. Vi var nära vänner, även om alla hade de som man var mer eller mindre vän med såklart. Efter gymnasiet bodde några kvar och vi andra spreds i landet pga studier etc.
Jag har alltid varit bra på att höra av mig till folk, och de andra har inte varit det. Så har det bara varit, och jag har accepterat det även om kontakten blivit mer sporadisk på sista tiden. Vi har dock setts nästan en gång om året för en reunion, vilket varit jättetrevligt och "precis som förr" förutom att de flesta skaffat respektive och sådär.
I september gifte sig en av tjejerna, och jag var den enda i gänget som inte var bjuden. Det kändes iofs lite konstigt, men jag hade inte heller bjudit den här tjejen som gifte sig då vi var de som hade minst kontakt även när vi gick i skolan ihop. Inget jag sörjde alls, även om man såklart kände sig lite exkluderad, och de andra hade tyckt det var lite konstigt att alla utom jag var bjudna. Men som sagt, inte hela världen för mig alls.
I sommar gifter sig en av de andra tjejerna, och det bröllopet är jag bjuden på (även om jag tyvärr redan var uppbokad och ej har möjlighet att gå). Möhippan var det dock ingen som informerade mig om, trots att gästlistan låg öppen för de inbjudna på Facebook. Det var lätt att se att jag var bjuden.
Tycker det är jättetråkigt att ingen ens hört av sig och undrat om jag skulle dit. Den anordnades av några jag inte känner själv, men åtminstone hälften räknar jag som "goda vänner" (åtminstone under skoltiden) och eftersom jag var bjuden på bröllopet känns det jättemärkligt att ingen nämnt något för mig för att höra om jag vill vara med och anordna det hela, eller bara deltaga.
Ja, som sagt en gnälltråd som sagt... det är väl bara att inse att tiderna förändras, även om det aldrig är kul att vara den som "blir över".