• Mato10

vegetariskt alternativ

Hjälp!
    Vi har tre vegetarianer som kommer på vårt bröllop och jag vet inte vad jag ska tillaga till dem? Det ska gärna passa till pot.gratäng och svampsås eller så vara något helt eget. Tips? Får också gärna vara lättlagat...

• Svar på tråden vegetariskt alternativ
  • Hante

vad står på menyn i övrigt för övriga gäster?

bra om det passar ihop.

• Hante

sojafärsfylld paprika är alltid gott och enkelt att laga. vad får övriga gäster? jag har flera receptböcker/samlingar med vegetarisk kost så.... vet inte var jag ska börja...

• Nordiskbrud

Marinerad och stekt quornfilé? Eller fylld potabellasvamp? Brukar fylla den med hackad röd paprika, hack från svampens stjälk, philadelphiaost (ev + lite cremé fraiche), färsk timjan och liiite finhackad inlagd jalapenjo (ibland smalsätta det med liquid smoke så det får en lite "köttig" smak). Rör ihop allt detta, fyller svampen och lägger på en mozzarella skiva, ini ugnen för att bakas i 200 grader ca 15-20 min.

Båda rätterna är goda, otroligt lätt lagade och passar till de tillbehören, tänk bara på att inte använda köttfond/buljong i svampsåsen till veggisarna.

• Mato10

Tack för tipsen.
    Jag hittade en fylld aubergine som jag fattade tycke för så den blir det. De övriga får älg. Kanske inte passar så bra ihop.....men,men.

Svar på tråden vegetariskt alternativ