• 20110820

    Rimstuga - någon duktig?!

    Sitter och hjälper en vän med inbjudan och har fastnat.

    De ska åka på roadtrip i västra USA och önskar sig bidrag till denna smekmånad. Kan någon hjälpa mig och få ihop ett fiffigt rim om detta? Är så tråkigt med de som hela tiden cirkulerar och det hade känts roligt att få in just vad de ska göra under sin smekmånad.

    Vet att BT-brudar (och brudgummar) är hejjare på det här med rim så kom igen och gnugga geniknölarna!

  • Svar på tråden Rimstuga - någon duktig?!
  • 20110820

    Ingen som kan hjälpa mig?

  • 20110820

    Men kom igen nu, det borde väl finnas mängder av er som kan rimma ihop något fint?

  • Kjell Präst

    Brödrostar har vi minst fem Servettställ finns ock i vårt hem Tavlor, vaser likaså Vi har fått allt man kan få Ljusstakar och pynt och prylar Hammare och skruv och sylar! Mattor, borstar, skåpen är fulla Huset börjar snart att rulla! Så nu ödmjukt vi oss önskar en resa dit där marken grönskar För att ditåt ställa kursen behöver vi ju fylla börsen Därför, vänner, på vår dag önskar vi oss resebidrag! ...typ?

  • Kjell Präst

    Hmmm... den blev inte alls som jag hade ställt upp den. För tydlighetens skull då:


    Brödrostar har vi minst fem/ Servettställ finns ock i vårt hem/ Tavlor, vaser likaså/ Vi har fått allt man kan få/ Ljusstakar och pynt och prylar/ Hammare och skruv och sylar!/ Mattor, borstar, skåpen är fulla/ Huset börjar snart att rulla!/ Så nu ödmjukt vi oss önskar/ en resa dit där marken grönskar/ För att ditåt ställa kursen/ behöver vi ju fylla börsen/ Därför, vänner, på vår dag/ önskar vi oss resebidrag! 
  • Cltsp

    Här är ett förslag :)


     


    Vi är lyckliga att äntligen bli man och fru


    och därmed knyta vårt kärleksband


    festen firar vi med er här och nu


    men åker sedan bort på tu man hand


     


    Det bär av till storebror i väst


    en roadtrip tillsammans i solnedgången.


    Stad, hav och strand när det är som bäst


    vi åker tätt efter sista bröllopssången


     


    Är det nu svårt att välja present i massan?


    Porslin, glas, linnen i all ära,


    vi önskar oss dock bidrag till resekassan,


    en början tillsammans som nygifta och kära.

  • 20110820

    Åh, jag visste väl att jag kunde lite på BT!! Tusen tack för hjälpen, ska ta med dessa och visa den blivande bruden!

    Fortsätt gärna komma med förslag

  • HappyE

    Till USA sen resan går, det blir ett minne som består.

    Vi sätter oss där i en bil och hoppas köra mil på mil.

    Om ni på present vill slippa tänka, kan ni oss i stället ett bidrag skänka!

    Går ju att fortsätta om man vill:

    Då finns ni i vår tanke från morgon till kväll, och vi får färre vaser på vår spiselhäll.

Svar på tråden Rimstuga - någon duktig?!