• glaca

Tips om vin från Systemet

Jag antar att vi är många som söker, men man kan ju inte prova allt de har på bolaget... även om det skulle bli en rolig sommar då. Därför skulle det vara bra om vi hjälptes åt.

Vår kriterier:
    Vi vill servera både rött och vitt vin under middagen.

Jag tänker mig att flaskorna ska stå på bordet under middagen, och att man sedan har boxviner i baren. Vinet ska helst finnas på både flaska och box alltså.

Dessutom ska vinet vara billigt, så billigt som möjligt faktiskt.

Vi bjuder på gubbröra/skagen, vinmarinerad rostbiff, färskpotatissallad med bulgur samt vit chokladmousse.

• Svar på tråden Tips om vin från Systemet
  • Aleta

Rödvin, Hidden Rock. Mycket billigt och ett betydligt bättre vin än vad det borde vara för det priset. Finns på både flaska och box. Vi hade det själva på vårt bröllop där vi serverade buffé.

• glaca

Det finns ett vitt också... kan ju vara nå´t! Det har fått ganska bra kritik har jag sett.

• glaca

Det vita har fått skitdålig kritik medan det röda rosas...

• miaik

Om jag skulle ta riktigt billiga viner så skulle jag nog satsa på just Hidden rock som rött. Sen skulle jag nog ta Foot of Africa som vitt. Inget av de är ju direkt toppenbra men absolut inte dåliga och bra viner för sin peng.

• FramtidaFruSandberg

ett av mina favoritviner är ett billigt merlot från rumänien. Det finns nog dock inte som baginbox också, men lätt drucket, sött och gott

• jennsan82

Vi köpte Merlot grand sud i Tyskland. Väldigt gott vin o oerhört billigt. Köpte både på flaska o boxar. Förrätsvin o dessertvin kommer vi köpa på bolaget för det e inget vi dricker om det kommer att bli ngt över o då får man ju lov att lämna tebax oöppnade flaskor med kvitto!

• Thewedding

JP vitt och rött vin hade vi. Det var jättegott.

• Lindahl

Tipsar om Lindemans....billig till priset, 79 kr för det röda och 69 kr för det vita...
    Ett fantastiskt gott vin som vi själv hade tänkt servera på vårt bröllop...

• Lillaria

jag tipsar om att kontakta systembolaget. Vi skickade in menyn och de tog fram några viner som skulle passa till, vi gav vilket pris vi var ute efter och om det skulle vara rött/vitt osv. Jättebra service. Kan verkligen rekommendera det 

• segelbåten

Vi köpte 10 flaskor Oude Kaap, ett sydafrikanskt vin som är både gott och billigt (169 kr/boxen)

Flaskorna fylldes sedan på med BIB av samma sort. Jag tyckte det jättegott. Finns i både rött och vitt.

Svar på tråden Tips om vin från Systemet