• jessie 78

Vad tycker ni om detta??

Har bestämt att jag ska göra hemmagjord kladdkaka(5st) till mitt bröllop istället för tårta(ingen äter det av dem som kommer) och dekorera dem med olika doda utsmyckningar. Vad tycker det-låter det ok? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 15:36
    Goda utsmyckningar ska det stå såklart =)
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta??
  • sandralainen

kladdkaka är ju ljuvligt gott. man kan ju alltid pudra över lite extra florsocker så dekorationerna syns extra mycket. Kör på det om Ni vill det!

• jessie 78

tack det ska vi och som du säger så är ju kladdkaka ljuvligt gott=)

• Thewedding

Tycker det låter jättegott , kör på det !

• sms å fotboll

Mums :)
    Kladdkaka kan man ju dessutom dekorera i all oändlighet, mönster, frukt, roliga figurer u.s.w.

• jessie 78

japp så det blir nog kanon till slut =)

• NiVi

För att få det att se lite "lyxigare" ut så kan ni ju alltid dra över ett täcke med smält choklad? Eller göra en chokladtryffel och bre över?

• Eriane

Eller gör glasyr på finare choklad det gör mycket till smaken Och som sagt dekorera går ju att göra i oändlighet. Vilken bra idé ska göra ett par själv till vårt bröllop kanske för dom som inte äter tårta

• lillalyckan
    NiVi skrev 2010-06-11 20:49:36 följande:
    För att få det att se lite "lyxigare" ut så kan ni ju alltid dra över ett täcke med smält choklad? Eller göra en chokladtryffel och bre över?
    Superbra tips! Jag gjorde en riktig succé en gång, man tar helt vanlig chokladbollssmet men gör två-tre satser, Plattar ut det till en kaka i en form, smälter mörk choklad över och häller på lite kokos, ingen som fattade att det var vanliga chokladbollar i lyxigare förpackning Så lite smält choklad kan lyxa till det mesta.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta??