• planeringsdax

berätta???

hej vi har planerat att vi skall gifta oss i september nästa år,

När berättade ni det för era föräldrar ??

• Svar på tråden berätta???
  • Therese142

Vi ska gifta oss i augusti nästa år och vi berättade när vi bokade festlokal som vi gjorde i slutet av april. När, hur och vart är lite hur man själv vill. Vill man överraska så gör man det.. men jag kan inte hålla mig när det gäller sådana underbara nyheter :)

• planeringsdax
    Therese142 skrev 2010-06-11 20:11:34 följande:
    Vi ska gifta oss i augusti nästa år och vi berättade när vi bokade festlokal som vi gjorde i slutet av april. När, hur och vart är lite hur man själv vill. Vill man överraska så gör man det.. men jag kan inte hålla mig när det gäller sådana underbara nyheter :)
    Tack för svaret då skall vi se hur länge jag kan hålla mig
  • Sebastiána

Vi berättade för mina 5 månader efter "frieriet" = drygt ett år före bröllopet. Vi behöver deras hjälp eftersom vi bor lååååångt från vigselplatsen (som är där de bor). Vi har inte berättat för min BM:s föräldrar eller hans barn ännu. Jag har sagt att han får bestämma när...

• Mörk Ängel

Vi gifter oss i oktober nästa år och vi har precis berättat för våra mammor att det är hösten 2011 som gäller. Mer än så vet de inte och vi väntar med att berätta för övriga familjen tills vi har bokat lokaler och har bestämt mer exakt när det bröllopet blir. 

Vi berättade för våra mammor eftersom de har frågat och jag har svårt att hålla masken. Dessutom kan vi nu fråga om råd och tips!

• Karolina A

Vi bestämde datum för bröllop och bokade kyrka cirka sex månader i förväg och så snart vi gjort det berättade vi för våra föräldrar och därefter för alla andra.

• Rosen2011

Vi var utomlands när sambon friade, men mina föräldrar fick veta det 
    över telefonen dagen efter.
    Min blivandes familj fick veta det när vi kommit hem igen och inte kunde hålla oss
    Vi gifter oss i juli 2011 o han friade i september 2009, så vi berättade i god tid

• Nicossambo

Vi berättade det på påskafton förra året att vi skulle gifta oss i April 2010.

Svar på tråden berätta???