• brajt

Australiensiska viner!

Vi ska åka till Australien på bröllopsresa och tänkte därför bjuda på lite australiensiska viner på bröllopsfesten.

Varken jag eller min m2b är några finsmakare och behöver lite hjälp. Är det nån som kan några bra och gärna billiga vita och röda australiensiska viner?  :)

• Svar på tråden Australiensiska viner!
  • Aleta

Ett av mina favoritviner är Lindemans Bin 65 Chardonnay. Kostar 72:-

Rödvin har jag inte druckit något gott från Australien ännu.

• happytoaster

Opal Springs Shiraz Cabernet Sauvignon Petit Verdot (nr 6352) 189:- för en box.

Ett trevligt vin som de flesta brukar gilla.

• brajt

tack så mycket! :)

några flera förslag? Vilken jobbig sommar då man måste prova så många viner? :)

• CeKe

MM, det finns massor av goda australiensiska viner! Personligen har jag gillat alla jag provat på systemet. Min favorit är dock Lindemans merlot. Ett tips är att köpa hem ett par flaskor och ha en liten provning!
    Australiensiska viner brukar räknas som rätt lättdruckna, tror jag, Inte så sträva, utan "mjuka" och goda 

• SessanC

Åh, en av mina favoriter är Charles Melton "Rose of Virginia" 2008. Ett helt ljuvligt rosé!

• mct73

Åhhhh jag älskar australiensiska viner och måsta säga att jag tycker att de flesta som finns på systemet är goda (har dock inte provat precis alla =). Min personliga favorit i alla sorter är Jacob's creek.

• brajt

tack så mycket, blir till att prova lite nästa helg då kanske! :)

Svar på tråden Australiensiska viner!