• Niini

Udda tårtställning

Hittade i vintras en cool tårtställning när jag googlade.. Var en flervåningsställning med brudparet på toppen och bestmän som busade på de andra våningarna, minns att en höll på o såga av ena benet på ställningen.

Den påminner lite om denna (4.bp.blogspot.com/_YODeTAHixU0/SziFBLBhoNI/AAAAAAAAAIY/CbWGAIpKxFk/s640/wedding-cake-jamesbond.jpg), dock lite mindre brutal!

Kan nån hjälpa mig hitta denna ställning för jag hittar den inte nånstans!

• Svar på tråden Udda tårtställning
  • 080513 2

Det är inte tårtställningen som är så speciell med den tårtan, utan tårtan i sig. Den berömda (i tårtvärlden, i alla fall) James Bond bröllopstårtan som föreställer James Bond och flygkrasch och alla skurkarna på de nedersta våningarna (ej bestmän).

Den tårtan står på vanliga 'push-in' pelare, och tårtmakaren har fixat till den översta våningen på något sätt så att den är sned och lutar.

Du kommer inte att hitta ställningen, för att de har gjort den själv.

• Niini
    080513 2 skrev 2010-06-14 07:04:36 följande:
    Det är inte tårtställningen som är så speciell med den tårtan, utan tårtan i sig. Den berömda (i tårtvärlden, i alla fall) James Bond bröllopstårtan som föreställer James Bond och flygkrasch och alla skurkarna på de nedersta våningarna (ej bestmän). Den tårtan står på vanliga 'push-in' pelare, och tårtmakaren har fixat till den översta våningen på något sätt så att den är sned och lutar.   Du kommer inte att hitta ställningen, för att de har gjort den själv.
    Men det är inte DEN ställningen som jag sett. Den jag såg var det själva ställningen som var speciell (bestmännen var fast på ställningen), tårtorna på var helt normala om jag inte minns fel.

Men kanske även den var nåt hemmagjort..

Svar på tråden Udda tårtställning