sidenband på tårtan?
Ni som har valt att ha sidenband runt er bröllopstårta som jag personligen tycker e jätte snyggt... Jag undrar hur ni gör när ni skär upp tårtan???
Ni som har valt att ha sidenband runt er bröllopstårta som jag personligen tycker e jätte snyggt... Jag undrar hur ni gör när ni skär upp tårtan???
Jag ville ha det på vår bröllpstårta men blev avrådd av bagaren då det inte går att skära i den på tårtspaden. Dock så gav jag färgen från ett papper till bagaren och hon gjorde marsipanen i den färgen som vi ville ha (så närma som möjligt) blev riktigt fint bild frinna i mitt galleri. Lycka till.
Det är inte svårt att skära i en tårta med band. Man håller bara ned bandet lite försiktigt när man skär så går det alldeles utmärkt!
Sidenband är vackert på tårtorna. När vi tillverkar tårtor med sidenband limmar vi ihop det på baksiden. Man plockar bort såklart bandet innan man skär.
Vi skar först med bandet kvar när vi skar första biten, sen plockade vi bort bandet. Det satt ihop med en fästkudde på baksidan så det var bara att ta bort, inga problem.
Problemet vi hade var att kylen på feststället var lite för varm s tårtans marsipan svettades lite så bandet blev lit kladdigt på vissa ställen. Så be någon sätta på det innan servering om man vill vara på säkra sidan.