• Bellis77

Pris på italiensk buffé

Vi har tänkt oss en italiensk buffé på vårt bröllop. En tjej somär kockerska på sambons skola har sagt att hon kan ställa upp.

Idag så pratade de om pris per person och hon sa att det kommer att kosta 300 kr/person.
    Jag känner väl att det är lite högt. Har hittat firmor som gör det för hälften.

Vad har ni andra betalat för maten per person?

• Svar på tråden Pris på italiensk buffé
  • Aleta

Kolla på det här ställets priser. De har enormt god mat och vi har använt dem många gånger. Mycket proffsiga, så det kanske kan vara en riktlinje. De har även ett italienskt alternativ.
    http://www.hotelsmaland.se/catering.asp

• Daizze

Vi har bestämt oss för italiensk buffe, är bokat och klart. Bor i Karlstad området och det kan ju tänkas att det är billigare när man inte bor i en storstad.

De kostar 110kr/person om man är över 21 personer.. Lägger med en länk :)

www.lillasaluhallen.se/PDF/Delikatessbrickor0705.pdf

Sen har vi beställt potatisgratäng med soltorkade tomater och parmesanost och dubbelmarinerad fläskfile från en annan cateringfirma. Där betalar vi oxå 110kr/person...

Så totalt blev det 220kr/person inte alls illa tycker jag :)

• Aleta

Jag glömde skriva att jag håller med om att 300:- låter mycket. Vi betalade 200:- per person och hade en riktigt lyxig buffé med egna önskemål och till och med ett eget recept.

Svar på tråden Pris på italiensk buffé