Inlägg från: csillag |Visa alla inlägg
  • csillag

Hur mycket ska man budgetera?

vi har hyrt in en cateringfirma till maten.
    Har beställt buffe för 69kr/person o då ingår

3 olika grill spätt
    3 olika dip såser
    grekisk sallad + sallads dressing
    potatis gratäng
    klyft potatis
    o sås

jag arbetar på restaurang sj o tänkte gjort  maten sj först,men jag skulle aldrig komma ner i den summan/person om ja skulle laga allt de så jag valde att beställa allt.
    o dessutom slipper jag flera timmars jobb med all mat,o maten tar ju faktist ganska mkt tid att göra även om man inte tror de.

Kan säga att jag gifter mej på lördag o min vecka är fullbokad med en massa att hinna med o då har vi ändå gjort färdigt de mesta men sista veckan e ändå sjukt mkt som ska dubbelkollassssssss,fixa o ordnas.

alcoholen tog vi från tyskland.Vi tjänade jätte mkt på de.
    vanlig dricka typ till grogg lr barnens dricka köpte vi på lidl.
    dricka backar köpte vi upp när de låg på bra pris i affären.

de mesta till bröllopet annars är inhandlat i ullared.så som alla dekorationer till kyrkan o festlokal o  dessutom glas,porslin,dukar,barnens lokaldekorationer,sambons kostym,blommor osv.

Min brudklännig köpte jag på tradera för 2795 kr,slittern Ny o uppsydd efter mina mått.
    Köpte annat där oxå.
    läggs ut väldigt mkt på tradera som man kan köpa upp jätte billigt.

kan dessutom säga att jag köpte min klänning som ja bär på min vänninans bröllop i september.har kollat på den i butik o där kostar den närmare 2000 kr,men jag lyckades få den för 699 kr.

barnens kläder (pojkarnas) är hyrda för de va billigare än köpa.
    dotterns klänning köpte vi.

Våran budget låg på 50.000 kr.
    Men vi fick höja den till 82.000 kr o då har vi ingen bröllops resa inräknad.

men då har vi räknat precis allt.
    allt från inbjudningsskort fram till bröllopet,catering mat,servérings pesonal o barnpassning + tack kort,fotoalbum osv

vi har 92 vuxna + 17 barn på vårat bröllop.

liveband både i kyrka + festen
    fotograf hela dagen.

pengar plockar fortare än man tror....
    vi har valt dom billigaste inköps ställerna.

det som vi då valt att lägga pengarna på är ringarna,
    Min ring kostade 15.000 kr (Då ändå köpt på billigaste stället.likadan ring i butiken i grann staden kostar 29.900 kr så man ska verkligen kolla runt)
    M2B ring kostade 3800 kr o låg på 6200 kr på ándra butiker.

bords placerings korten vigselprogrammen festprogrammen o sånt har vi gjort sj för de va billigast.

ett tips är gör som oss..kolla upp många ställen o alternativ,Vi började köpa in pö om pö....då kände vi inte av de på samma sätt.

o vi tyckte hellre att vi lägger mer pengar på ringarna vi bär hela livet än mat o dekoeration.

man måste sj bestämma va man anser e víktigt för än sj.

hade jag haft råd så hade vi bjuditv alla på 5 rätters o tagit in ett större band som spelade.

• csillag

Aleta: Vi åkte inte ner till Tyskland o handlade.
    En vi känner va nere så han tog me sej de hem.

Vi kommer desutom ha självkostnads bar. Glömde skriva den delen innan. så vi får ju "tillbax" pengarna vi handlat in de för.

Svar på tråden Hur mycket ska man budgetera?