Inlägg från: Aleta |Visa alla inlägg
  • Aleta

Hur mycket ska man budgetera?

Om ni lagar maten själva så kommer ni att klara det på en billig peng. Kanske 50-60 er person.
    Planera noga era inköp så att ni köper rätt mängder, det är det viktigaste.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2862792.html
    Här finns guider.

Låna klänning eller köp begagnad på nätet som du säljer vidare sedan.

Önska er saker till festen av gästerna. Vi hade t ex tårtbuffé som efterrätt där mina systrar och systerdöttrar bidrog med jättefina tårtor. (Se i mitt galleri.)

• Aleta

Csillag, det lät trevligt, men det går att komma betydligt billigare undan.

Tänk på att räkna med vad resan kostar om ni ska köpa alkohol i Tyskland. Om man köper på systemet får man lämna tillbaka allt som är oöppnat. Ni kanske inte ens ska ha alkohol utan köra alkoholfritt?
    I vilket fall så behöver ni inte bjuda på någon sprit utan kan ha bar till självkostnadspris efteråt.

Strunta i dekorationer och presenter till gäster och alla andra konstiga påfund som känns som nödvändiga när man läser här på BT . Plocka blommor och blad att dekorera med. Det behöver inte vara så himla överdådigt för att gästerna ska ha trevligt.

Gör inbjudningarna själva genom att helt enkelt skriva ut dem på datorn. Om ni sätter igång att pyssla så springer kostnaderna snabbt iväg.

Festhäfte gör ni också själva på datorn om ni väljer att ha det. Skippa program i kyrkan, det är helt onödigt.

Jag plockade blommor i min mammas rabatt på morgonen som jag helt enkelt höll i handen under vigseln.

Det fanns en hel tråd om att låna grejer av varandra till bröllopet, det resulterade i en hemsida där brudar lånar saker av varandra, kolla den.
    delarmedmig.se/

Svar på tråden Hur mycket ska man budgetera?