• Carin o  Mikael

Är ordningen ok på vigselprogrammet?

Sitter och filar på vigselprogrammet och har dessa punkter, är de i rätt ordning osv - nån som kan det här och kan hjälpa till?

Klockringning

Ingångsmarsch

Psalm

Lovprisning, inledningsord och bibelläsning

Solosång

Vigselakt

Uppläsning av dikt

Förbön

Herrens bön

Välsignelsen

Psalm

Utgångsmarsch

/C&M

• Svar på tråden Är ordningen ok på vigselprogrammet?
  • Sanna2010

puffar... jag e oxå nyfiken!

• gubben och stumpan

Vår präst ville ha solosången efter vigselakten, och så håller han ett vigseltal efter välsignelsen. Annars ser det jättebra ut!

• FramtidaFruSandberg
    gubben och stumpan skrev 2010-06-14 20:28:00 följande:
    Vår präst ville ha solosången efter vigselakten, och så håller han ett vigseltal efter välsignelsen. Annars ser det jättebra ut!
    vår präst rekommenderade tvärt emot. Vi hade lagt solosången efter men hon föreslog att ha en allsång där. Anledningen är att vid solosång så vänder ju brudparet sig mot solisten för att lyssna (och då tittar hälften av människorna på solisten och hälften på brudparet) men vid allsång får man fortsätta vara vänd mot prästen och kan få ta ett ögonblick att andas
  • Kjell Präst

Och jag lägger, de gånger solosång förekommer, alltid solosången direkt efter första psalmen. Så man kan göra olika. Endast den aktuella/e vigselprästen kan ge svar på denna fråga.

• Cantaton

Och de flesta präster jag träffat lägger den i så fall INNAN första psalm, inte efter.

Kjell Präst skrev 2010-06-15 07:42:12 följande:
    Och jag lägger, de gånger solosång förekommer, alltid solosången direkt efter första psalmen. Så man kan göra olika. Endast den aktuella/e vigselprästen kan ge svar på denna fråga.
  • Kjell Präst

Cantaton skrev 2010-06-15 09:25:22 följande:
    Och de flesta präster jag träffat lägger den i så fall INNAN första psalm, inte efter.

Ja, som sagt, vi gör olika.

Svar på tråden Är ordningen ok på vigselprogrammet?