• CrazyLove

Hur mycket dricka till ca 50 pers??

Jahapp..nu har vi kommit så långt i planeringen att det är tid att göra inköpslistan på drickat till festen och här har jag riktiga problem.. hur ska man veta hur mycket man ska handla för att det egentligen ska räcka?!!

Det vi vill ha med är:

Vitt vin
    Rött vin
    Öl
    Cider
    Likör
    Wiskey
    Vodka

Kan tillägga att min sambos vänner är RIKTIGA party freaks ^^ Hur mycket hade ni köpt?

• Svar på tråden Hur mycket dricka till ca 50 pers??
  • Cherrygirl

Ja du, det där är ett gissel... Vi har ungefär samma gästantal 55pers.

Jag tycker att det är jätte svårt att beräkna hur mycket det går åt, men det borde väl finnas några malla på nätet som man kan kolla på?

Ska ni åka över till tyskland och shoppa?

• Sarastiko

Vi ska ha lite mer gäster men har tänkt som så att vi kör på vin o öl te maten.. kanske någon whiskey o baileys te kaffet.. Det blir nå billig flasköl till maten, typ Andersson..

Sen kör vi på 33 cl starköl o lite cider, bag in box te festen.. Vi skippar spriten, de flesta dricker ändå öl,vin eller cider... varför vi valde 33 or till festen var för att oftast så står det öppna halvfulla ölflaskor kvar dagen efter. Ni vet man tar en öl, går på toa.. vaa faeeeen är min öl. öpnnar en ny.. då känns d bättre om d är små öl än en massa stora

för ca 60 gäster har vi tänkt handla alkohol för 12 000 minns ej hur många plattor osv. vi handlar från bolaget. gifter oss i tornedalen så d blir nog dyrare att frakta upp allt till norr om man skulle fara till tyskland o handla. tjänar nog inte på det.

Inte så mycket hjälp kanske men det är så vi har resonerat hittills.. vi gifter oss först om ett år så långt kvar =)

Svar på tråden Hur mycket dricka till ca 50 pers??