• sun moon

Mäns våld mot kvinnor..

Jag var på en föreläsning/kurs igår som berörde mig mycket. Alla kommunanställda ska få gå på detta och det handlar om mäns våld mot kvinnor. Eller mer korrekt våld i nära relationer. 

Jag skulle önska att vi alla fick leva i förhållanden med ömsesidig respekt och kärlek men tyvärr är det ganska vanligt att det inte är så. Jag skulle vilja att ni alla kvinnor här är uppmärksamma på signalerna i era förhållanden men också i era vänner/kollegers förhållanden. Den första signalen är att partnern påpekar hur man är mot andra människor och på detta viset mer och mer begränsar kvinnornas liv. 

• Svar på tråden Mäns våld mot kvinnor..
  • Myjoy

Förlåt att jag tränger mig på son moon

Men det är faktiskt inte bara män som kontrollerar kvinnor i vårat samhälle.
    Det finns en hel del män som blir kontrollerade av manipulativa kvinnor också.

Dom män som säger att dom som är riktiga män kan inte bli kontrollerade av en kvinna har inte en susning om vad ni pratar om.

Verbal misshandel sker av båda könen och är början på det förtryck som följer av det.
    Genom att bryta ner personen skapar man makt i förhållandet.

Det är sorligt att man inte kan få ha en bra relation, vara fri, dela allt, vara bästa vänner och älskare i samma, kunna vara så trygg i sig själv att man ger sin partner frihet att under ansvar få utöva sin egen hobby e.t.c.

• sun moon

Visst förekommer våld från kvinnor mot män, även mellan män och män och kvinnor mot kvinnor.. jag skrev inte att det inte förekommer. 

Men 80% så är det män som för fysiskt, psykiskt och sexuellt våld mot kvinnor. (i nära relationer) Ganska stor skillnad. 

Håller med dig i det sista du skriver. Det är sorgligt..

Svar på tråden Mäns våld mot kvinnor..