100703 M och B skrev 2010-06-17 13:46:43 följande:
Jag friade i augusti, ute på Österlen vid Ale Stenar. Hade smugglat med mig mina gamla silverringar (min gamla tumring sitter perfekt på hans ringfinger) och gick ner på knä och frågade honom om han ville gifta sig med mig.Hans blick var oslagbar! Så fylld av överraskning, glädje och kärlek (och lite tårar) så det finns inget bättre.. han sjönk ner på knä själv och sa ja och att han älskar mig mer än vad jag kan ana. :)Vi hade bara varit tillsammans i 2,5 år (nu drygt 3, gifter oss 3 juli) men hade redan pratat litegrann om barn och en framtid ihop. Jag ville helst gifta mig först men min sambo tyckte att vi kunde börja med barn. Så jag insåg att vill jag ha bröllopet innan barn så får jag nog fria själv. Han har hela tiden tänkt på kyrkobröllop när vi pratat giftermål och är inte med i svenska kyrkan och tar avstånd till religion i största allmänhet (jag ville inte heller gifta mig i kyrkan). Så det har liksom bromsat honom i de tankarna. Nu när jag friade och förklarade att vi inte alls behöver göra det i en kristen ceremoni utan var vi vill med en borgelig vigselförrättare så tyckte han att det var en jättebra idé istället.
Grattis, bara 2 veckor kvar! :)
Precis den reaktion jag önskar! Det hade känts så bra att fria till honom. Även om jag inte hade tyckt det vart så dumt att bli friad till så känner jag att det nog är jag som får ta det steget, men det gör jag med glädje. Visserligen är vi unga, men jag vet att vi är rätta för varandra. Han är 24 och jag snart 22, tänkte mig en 2 år lång förlovning, mest med tanke på ekonomin.