• Gnistra mera

Hjälp med festhäftet behövs

Hej!!

Vi gifter oss den 9 juli och jag har jätte svårt att få ihop festhäftet.
    Jag har frågat alla i vår närhet om hjälp med häftet, alla säger de villhjälpa men jag får inget konkret.

Vi själv får inte ihop något bra innehåll.

Kan ni vara så snälla och skicka mig exempel på vad man ka ha som mall?
    (Vi skall redan ha med gäst presentation samt meny...men vet inte vad mer vi skall fylla på med.)

Snälla, nu börjar jag stressa.

• Svar på tråden Hjälp med festhäftet behövs
  • Syrinx

Presentationen av gästerna tar väl upp ganska mycket utrymme? Det ger ju både en utfyllnad till häftet, samtalsämnen kring bordet och något att läsa och fundera över. Så kanske behövs det inte så jättemycket mer? Några andra tips dock:

*ta med några vackra allsånger som ni tycker passar

*skriv hur ni träffades och/eller hur förlovningen gick till

*skriv ner några frågor, som både du och din BM svarar på, så folk kan jämföra er

Det är bara ett par exempel - hoppas du kan känna att du kan använda något av det!

• Gnistra mera

Tack alla.

Länken var ju riktigt kul!
    (fast det var fler skämt om kvinnor än om männen )

• mct73

Vi har välkomstsida , meny, Bra att veta, Våran "story" dvs tidslinje från när vi träffades till dagen för bröllopet, bröllopsbingo, bordsplacering och gästpresentation, sånger, ordningsregler för kvällen (roliga), "Vad vi lärt oss av varandra" och "saker ni inte visste om oss" och sist en tack sida.

• Tjorven81

Vad är bröllopsbingo?

• Gnistra mera

Åh tusen tack!

Vilka sånger valde ni? Vi är i valet och kvalet över att ha sånger överhuvudtaget....

• mct73

Jag tänkte som du men nu har vi iallfall med tre st väldigt korta med enkla melodier. ( 1 som slutar med hurra och två med kyss) Tänkte att det livar ju upp lite även om sällskapet i övrigt inte brukar sjunga =)

• Orsakullan

Jag har med detta bl.a för skojs skull:

Konversationstips  

Börjar samtalsämnena ta slut?

Har du inget att säga dina bordskamrater?
    Står det still i huvudet?
    Lugn, vi har tänkt på det åt er!
    Här kommer några förslag på samtalsämnen:

1.     Gift eller inte? Ett inlägg i miljödebatten.

2.     Tycker du mitt glas är halvfullt eller halvtomt och vad ska vi göra åt det?

3.     Om en hartass bringar lycka, vad hände då med haren?

4.     Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, är det då en gisslansituation?

5.     Låtsas att du är folklivsforskare och be att få sjunga några folkvisor från hemtrakten.

6.     Kör män bil sämre än höns, eller inte?

7.     Måttenheter.  Hur mycket är egentligen ”en bit”?

Vi ev. prioriteringsproblem, följ nedanstående åtgärdsplan:

Med personen till vänster diskuteras udda (1,3,5) nummer och med personen till höger vice versa eller tvärtom. Skulle däremot personen till vänster förekomma er och börja med jämna (2,4,6) börjar ni genast samtala enl. uddanummersprincipen med personen till höger eller tvärtom, dvs vänster. Om personen till höger sitter till vänster har ni bytt plats, han/hon med er och ni tvärtom. Om brudgummen sitter till vänster om er är ni bruden och vice versa.

Sen har jag stoppat in sånger, fest"regler" och ska lägga in en del bilder och kanske något mer pyssel! Är inte klar än heller. Roliga bilder/serierutor finns om du söker på Randy Glasbergen!

• Astro

Konversationtipsen stjäl jag rakt av, hysteriskt roligt ju !

Utöver gästpresentation, sånger och meny så kommer vi ha lite bilder på oss och ett quiz där man kan testa sig själv, om man är mest lik bruden eller brudgummen. Så antingen är man underbar som bruden, snygg som brudgummen eller bäst för att man är en egen unik person och inte lik någon alls. Det var ett tips från någon gammal tråd här på BT.

Svar på tråden Hjälp med festhäftet behövs