• Maddolini

Kramas under vigseln?

Får man göra det?

Har aldrig gift mig förut så dumförklara mig gärna, men frågar man inget får man inget veta.

Tacksam för svar :D

• Svar på tråden Kramas under vigseln?
  • Werty

När menar du? När som helst eller när man brukar kyssas efter vigselakten? Skulle kanske va lite konstigt med värsta kramkalaset men att hålla lite lätt om varandra skulle väl inte vara konstigt. När man kysser varandra kan väl armarna vara med lite också, det blir nog som det blir tänker jag.

• Kärleken9

Jag var nyligen och såg en vigsel där brudparet istället för att hålla varandra i handen höll om varandra, va väl gulligt så, men när händerna börja vandra ner mot bakdelen på dem då tyckte jag det blev för mycket. Så jag kom hem till min bm och sa vi håller händerna på vigseln, det andra får vi ta sen.

• sun moon

Jag och min BM är väldigt pussiga av oss så det skulle inte förvåna mig om vi "råkar" pussas vid t.ex. solosången.. eller nåt liknande.. Kramas.. hm.. tänk om slöjan trasslar in sig i manschettknapparna.. 

• Werty
    Kärleken9 skrev 2010-06-17 15:45:40 följande:
    Jag var nyligen och såg en vigsel där brudparet istället för att hålla varandra i handen höll om varandra, va väl gulligt så, men när händerna börja vandra ner mot bakdelen på dem då tyckte jag det blev för mycket. Så jag kom hem till min bm och sa vi håller händerna på vigseln, det andra får vi ta sen.
    Inte okej!! Det var absolut inte så jag menade med att hålla lite lätt om varandra! Usch, lite dålig stämning känns det som...
  • Aleta

Jag har nog aldrig sett något brudpar som har kramats under vigselakten. Inte någon riktig jättekram i alla fall, kanske mer att man lutar sig mot varandra liksom.

Kyssen brukar enligt svensk tradition ske på kyrktrappan. Det där med "kiss the bride" är från filmer. Bara så att ni inte undrar varför prästen aldrig säger något.

• sun moon

ja... kiss the bride är väll första kyssen någonsin efter man har överlämnats från pappan till sin nya ägare i usa sorry OT  

• Werty
    Aleta skrev 2010-06-17 18:02:48 följande:
    Jag har nog aldrig sett något brudpar som har kramats under vigselakten. Inte någon riktig jättekram i alla fall, kanske mer att man lutar sig mot varandra liksom. Kyssen brukar enligt svensk tradition ske på kyrktrappan. Det där med "kiss the bride" är från filmer. Bara så att ni inte undrar varför prästen aldrig säger något.
    Jo men på alla vigslar jag varit på de senaste åren har prästen sagt det så...det är väl olika.
  • Kärleken9

Werty skrev 2010-06-17 17:52:04 följande:
    Inte okej!! Det var absolut inte så jag menade med att hålla lite lätt om varandra! Usch, lite dålig stämning känns det som...

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, jag delade med mig av min erfarenhet, och som sagt att hålla om varandra va väl gulligt men resten rent opassande. Inte tycker väl jag det är dålig stämmning här?? Eller hur mena du?

• Werty

Nej, jag menar att det kanske blir lite konstig stämning i kyrkan om brudparet börjar smeka varandra på rumpan! Inget annat :)

• Kärleken9

Werty skrev 2010-06-18 11:22:17 följande:
    Nej, jag menar att det kanske blir lite konstig stämning i kyrkan om brudparet börjar smeka varandra på rumpan! Inget annat :)

heheh ja ja tänkte väl Ja det kändes inte som de passa precis. Men mannen är från Australien så det är kanske som de brukar göra där, vad vet jag.

Svar på tråden Kramas under vigseln?