• gruyerienne

Bröllop på franska

Jag undrar om det är någon som ska gifta sig/har gift sig med en franskspråkig man? Eller har haft franskspråkiga gäster på sitt bröllop? Jag letar efter texter på franska men tycker det är svårt att hitta enkla texter på franska som inte är religiösa. Är det någon som har skrivit sina löften på franska som är villig att dela med sig?

Jag gifter mig med en Schweizare, i Schweiz. Hans familj pratar endast franska, och större delen av ceremonin kommer att vara på franska. 

Undrar även hur ni som har släkter som pratar olika språk har gjort, har ni översatt texter och sånger? 

• Svar på tråden Bröllop på franska
  • Grodfrun

Jag gifter mig med en fransksprakig man i Sverige. Vigselceremonin kommer hallas mestadel pa engelska, men aven lite franska och pyttelite svenska (prasten pratar alla sprak..). Vi kommer att avge de traditionella loftena och det enda som ska lasas upp blir ur bibeln sa kan tyvarr inte hjalpa dig med 'icke-religiosa' texter, men det maste ju kunna ga att googla vackra franska karleksdikter odyl?!
    Sangerna i kyrkan blir pa svenska och vi kommer inte oversatta texterna (psalmer, sa inga jattespeciella latar just for oss - om man valjer att ha det sa kan det ju vara kul att oversatta texten kanske).
    Vigselprogrammet kommer nog komma i en engelsk version och en fransk tror jag (vi gjorde sa med inbjudningarna ocksa).
    En annan sak ar att vi bett var toastmaster se till att inga tal ar for langa! Den som vill halla tal far garna gora det men maste halla det kort eftersom det blir ganska trist for de som inte forstar spraket att lyssna pa..

Svar på tråden Bröllop på franska