• Greeneyes

Hur objuda folk?

Hej!

Vi ska gifta oss utomlands, fast liknande ett vanligt bröllop här hemma så att säga, om ganska exakt 11 månader. Vi hade tänkt oss 70 pers som vi ville bjuda, men nu verkar vår budget inte hålla... Vi ska snart skicka ut save the date-kort till folk. Men jag har ju så klart redan pratat med massa folk o liksom inbjudit dem muntligt... Problemet är att om alla bjudna kommer så har vi inte råd i dagsläget. Men eftersom det är utomlands så är ju chansen ganska liten att alla har råd, även fast det är i Skottland dit ex Ryanair flyger...
    Så ska vi bjuda alla 70 och räkna med att inte alla kommer eftersom det är utomlands? Eller ta tillbaka en muntlig inbjudan från vissa till dess att somliga tackat nej, och bjuda dem i såna fall?

Usch, vad krångligt det blev

• Svar på tråden Hur objuda folk?
  • Greeneyes

TAck för era svar!

Problemet är väl också att vi gifter oss utomlands. Folk behöver ju boka både biljett och boende ganska långt innan.. Känns liksom lite taskigt att bjuda in folk i sista stund pga det..

• Greeneyes

Aleta skrev 2010-06-18 20:49:24 följande:
    Det behöver inte bli sista stund om du kan få folk att svara på en gång. Oftast vet man om  man inte kan.

Hm, jo iofs.. Men alla jag pratat med har antingen sagt att de kommer eller "Åh, vad kul, vi ska försöka komma!"...Ingen har sagt direkt att de nog inte kan. Men jag får väl lägga en kommentar om det på vår bröllopshemsida dit vi länkar på save the date-korten

• Greeneyes

Anledningen till att jag ställde frågan är ju just för att jag själv också skulle uppleva det som ohyfast om någon tog tillbaka en inbjudan, även om det bara var en muntlig ganska vag inbjudan liksom.

Jag tror att vi helt enkelt får bita i det sura äpplet och lite iskallt räkna med att inte alla kommer eftersom det är utomlands. Annars får vi väl låna lite pengar (vilket vi ändå kommer att kunna betala av efter nån månad). Trots allt är det folk vi gärna vill ha med på vårt bröllop.

Tack för era svar!

Svar på tråden Hur objuda folk?