• sommaren 2010

Halleluja/utan dina andetag?

Vilken ska jag välja,halleluja låten ÄLSKAR jag men vet inte egentligen vad den handlar om.Eller utan dina andetag som jag egentligen inte hört, fråns min sambo visade den för mig,men den har ju en underbar text..Hjälp solisten vill veta med,kan inte ha båda då vi redan har valt av längtan till dig...

• Svar på tråden Halleluja/utan dina andetag?
  • LuMi77

Personligen tycker inte jag att Halleluja är en speciellt romantisk sång ... i alla fall inte med originaltexten ... men sedan finns det ju diverse översättningar av den också ... så jag tipsar om en svensk text som finns här:

www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3055493.html

Utan dina andetag tycker jag är jättevacker - precis som den är. Så vore det jag som skulle välja hade jag tagit den.

Lycka till!

• Lantlolla

Googla på Halelujah så kan du läsa texten....kanske ingen bröllopssång, Leonard Cohen skriver inga bröllopskärlekssånger direkt....men vacker är den.

• FruHassel

Här kommer en svensktext till Halleluja... Jag älskar denna och hoppas min m2b vill ha den med på vårt bröllop en dag...

Ett ensamt hjärta längtar hem
    Jag drömde om en bästa vän
    Min väg var inte alltid lätt att vandra
    Men här står jag nu med allt som jag
    Har önskat, bett om, velat ha
    Mitt hjärta sjunger när vi rör varandra

Halleluja
    Halleluja
    Halleluja
    Halleluja

Du är mitt stöd i allt jag gör
    Du värmer, väcker och berör
    Du ger mig mer än vad jag kan begära
    Och ingen annan kan förstå
    Det magiska som är vi två
    Mitt hjärta sjunger när jag har dig nära

Halleluja
    Halleluja
    Halleluja
    Halleluja

Den kärlek som jag har i mig
    Ger inte vika, brister ej
    Om dagarna blir svåra eller tunga
    Tillsammans står vi hand i hand
    Tills ljuset åter bryter fram
    Mitt hjärta kommer aldrig sluta sjunga

Halleluja
    Halleluja
    Halleluja
    Halleluja

Leonard Cohen - Halleluja

• uppochhoppa

det var en väldigt fin text! annars tycker jag inte heller att den är en bra bröllopslåt, förutom att den är vacker. För mig är texten extremt viktig!

utan dina andetag är fin, den börjar bli en klassisk bröllopssång nu.

• FruHassel

uppochhoppa skrev 2010-06-29 16:03:50 följande:
    det var en väldigt fin text! annars tycker jag inte heller att den är en bra bröllopslåt, förutom att den är vacker. För mig är texten extremt viktig! utan dina andetag är fin, den börjar bli en klassisk bröllopssång nu.

Utan dina andtag är helt underbar... Den säger otroligt mycket!

• eigollet

Utan dina andetag hade jag valt.
    En av tidernas bästa kärlekslåt utan att vara "kletigt" romantisk. Hört den i olika versioner och gråter varenda gång, även om Jocke Bergs hjärta/smärta röst gör den mest rättvisa. Tycker jag! :)

• Elize09

Jag röstar för "utan dina andetag"  

Den hade vi nu när vi gifte oss för tre veckor sedan=)

• Jessika81

Jag har aldrig förstått vad som är så bra med "utan dina andetag", jag skulle välja Halleluja, fast med den svenska bröllopsanpassade texten!

• Vickymb

Jag älskar båda två men till bröllop röstar jag för Jocke Bergs underbara "utan dina andetag" den är ju så romantiskt så man dööör ju ;)

• Emmilie87

Utan dina andetag! Den funderar jag på att ha :) Mycket fin :D

• uppochhoppa

alltså - jag menade att Jocke bergs text är en text som verkligen lyfter känslan - texten är ju superviktig. Jag hade också valt den om jag valde mellan de två -eller jag hade valt den alla gånger - om prinsen hade tålt låten, nu råkar han vara "skadad" och klarar inte av Kent. Himla dålig egenskap det där... born and raised i Eskilstuna som man är.

Svar på tråden Halleluja/utan dina andetag?