• MrsWindh

psykbryt!!!!

Är det någon mer än jag som får psykbryt på tärnor med dålig smak, festprogram i fel färg, tält med saknade delar, blommor i fel färg, folk som bryr sig förmycket, folk som inte bryr sig alls, mm mm mm. 

Är det jag som sakta förvandlats till en bridzilla, eller har jag all rätt till psykbryt såhär 5 dar innan bröllopet??

Jag blir galen, har nog aldrig haft mer oflyt i mitt liv än nu, och om det inte vore för att jag sitter och bölar så hade jag skrattat åt saken. Nu undrar jag: är det fler som mår som jag?????

Är det fler som märkt att dom blir kontrollfreaks och bridzillaliknande varelser, oavsett hur jordnära och coollugn man är i vanliga fall???

vad e det för fel på mig???

• Svar på tråden psykbryt!!!!
  • FramtidaFruSandberg

Inget fel på dig! Stress gör att man blir konstig. Ta ett djupt andetag och förklara för din m2b att du känner dig stressad, varför och över vad och prata om vad ni kan göra åt vissa saker och vilka saker du helt enkelt får släppa (för de är bara orsakade av stressen)

• aikidoaasa

Känner mig lika dan... mitt bröllopär om mindre än 12 dagar och blir tokig för minsta lilla just nu.

...Svägerskan som har fel klänning... hårfrisören som blev dubbelbokad idag så jag ska ut på stan imorgon för att kunna klippa mig och göra håret snyggt inför bröllopet... vigselsamtal som var tvunget att bokas om till en annan tid för struligheter med mitt jobb... saker som inte hunnit meds och lite tid kvar -> får mig att börja fundera över midsommarfirandet... blåmärken på benen som inte försvinner tillräckligt snabbt... brudtärnor som inte är tillgängliga 24-7 (de är inte här just nu då jag vill kunna prata)...

men sedan tittar jag på min blivande och jag brister ut i ett stor leende och jag blir så glad att snart är det dags!

• Sebastiána

Nej, men vi har tio månader kvar...

Festprogrammen och inbjudningarna blir inte i fel färg eftersom jag gör dem själv. De är i stort sett klara faktiskt. Jag har bara en tärna och hon har bra smak. Hon får visserligen välja klänning själv men jag vet att hon väljer något snyggt.

• fryser

jag känner mig som en bridezilla 2 mån kvar till bröllopet o de har inte hittat nåt att ha på sig har försökt att komma med förslag o till o med betalat klänningar i frakt från utlandet o det har inte passat.. blir sååå stressad. men men man får gråta en skvätt o sen ta nya tag eller???

• miris

Detta är nog väldigt vanligt mot slutet tror jag. Vi har 11 dagar kvar. Börjar känna mig stressad och tycker att detta sista med planeringen är så tråkig! Vill bara gömma mig under täcket.. Och sen vet jag att nästa vecka, när det är nära, kommer jag att bryta ihop totalt om saker går fel. Det är väl så man fungerar i stress. Hoppas bara allt känns bra på dagen D.

• MrsWindh

Haha skönt!

Bäst vore om tärnorna var en blanning mellan robbot & skyltdocka. Men vad ska man göra? Min H2B är rätt cool lugn och har fixat en himla massa (efter ett stort psykbryt från min sida) men nu så här dagarna innan har en massa saker gått fel.

Så det är blandat skratt och gråt hemma hos oss just nu.

Kan man tvinga en tärna ha på sig något som dom inte vill?

• 100703 M och B

Nej man kan nog inte tvinga en tärna till att ha på sig nåt de inte vill ha.
    Risken är att man blir av med sin tärna då, fast om tärnan bara är till besvär kanske det är lika bra...?

Jag har inte samma stress över just den biten, jag bad min tärna att ha på sig något hon kände sig fin i. Och eftersom hon har så bra smak så blir det skitsnyggt.
    Vi har å andra sidan inget färgtema så det var ju kanske inte speciellt svårt..

Jag har fått mina utbrott mest för att folk som ska svara (typ konditoriet, vigselförrättaren etc) inte har gjort det när de sagt att de ska, att jag fick dra största lasset gällande planeringen själv och så vidare.. Men de senaste tre veckorna har min blivande man tagit på sig att göra i stort sett hela festprogrammet själv, jag har hjälpt till med att skriva gästpresentationerna men han gör ALLT annat! Och nu när svaren äntligen har dykt upp från de vi väntat på så är allt på banan.

• Mymlan16

Nej, men vi har två månader kvar... ;) Och man får ju inte glömma varför man gifter sig: Av och för kärlek till den andre, allt annat är egentligen (även om det absolut kan kännas jobbigt ibland av olika anledningar!) bara dekor och pynt och utanpåverk. Hur fel än allt än blir så är ju personen ifråga, löftena och anledningen till att man ger dem det enda verkligt viktiga?!

Svar på tråden psykbryt!!!!