• Nytten

Hjälp mej med datum !!

Gud.. jag har världens ångest för att välja datum till vårat bröllop. Vi hade tagit 4:e juni 2011 nu.. men det var bara för att jag hade kollat upp regnstatistiken på smhi och kom fram till att risken har varit liten de senaste åren... hahaha tokigt va.. Men sen blir jag velig.. är det för kallt, det kanske är för tidigt.. med tanke på sveriges väder så kan det ju nästan lika gärna vara snö då..hahaha...
    någon som gift sig i början av juni?? hur har erat väder varit?? Gud jag blir tokig...

• Svar på tråden Hjälp mej med datum !!
  • Fenixx

början av juni är ju fint med allt som slagit ut och syren överallt osv.

det kan lika gärna ösregna oavsett datum egentligen. man får bara hoppas på det bästa. alla månader har ju sina för och nackdelar.

• Nytten

ja.. det var ju just det som lockade oxå.. att allt har slagit ut och är grönt och blommigt... jag vet att vädret kan ju vara precis hur som helst...
    Det kanske är lika bara att hålla fast vid det datumet.. annars kan vi väl aldrig bestämma oss...

• Nåvah

Augusti var perfekt när vi gifte oss

• Miu

Har du en länk till regnstatistiksidan på smhi?

• Mimsa

Som Fenixx sa så är vädret alltid en chansning oavsett vilket datum man väljer. Rent statistiskt så skulle jag väl tro att man har lite större chans för värme och sol i augusti, så därför har vi valt den månaden, men som sagt, man vet aldrig ändå. Tänk efter om det finns andra saker är vädret som talar för eller emot ett visst datum. Vet du när era vänner och bekanta brukar åka på semester? När vill ni själva ha semester? Kan ni ordna det så att ni är lediga både lite före bröllopet och efter om ni ska på resa? Jag som just avslutat min utbildning är t.ex. glad att vi inte valde början av sommaren eftersom jag haft jättemycket att göra i skolan och inte hunnit planera så mycket under slutet av våren, så det är skönt att ha lite tid under sommaren att fixa det sista.
    Annars är det bara att bestämma sig för ett datum, och börja ringa runt och boka kyrka och festlokal! Lycka till!

• Jojon86

4 juni 2011 tycker jag låter jättebra för det datumet lutar det åt att vi kör på :)

• uppochhoppa

det datumet har det ju tidigare år varit sthlm marathon - nu till nästa år har de tidigarelagt det - just för att vädret är så fint och alldeles för varmt för löparna. Jag tror det är ett kanondatum! :)

• Linna77

I fjor gifte sig våra vänner helgen innan, med strålande solsken och i år gifte vi oss den 5juni i strålande solsken... Hade varit regn och rusk i flera dagar tidigare i år, men helgen blev helt perfekt...

Jag hade satsat på den 4 juni om jag varit som ni. Mycket trevligt att gifta sig i början av sommaren... :)

Lycka till!!

• Jessika81

Långhelg! 4 juni 2011 föregås av Kristi Himmelsfärd och slutar med Nationaldagen!

Svar på tråden Hjälp mej med datum !!