• smee68700

Hur middags-placera bukett med långa stjälkar?

Hej,

funderar på att ha en ganska enkel bukett med rosor fast med långa stjälkar (ihopbundna med band och pärlor) Men hur ska man förvara den under middagen, den blir ju liksom upp i ansiktshöjd om de står på bordet - eller? VILL HA TIPS!!

/Sofia

• Svar på tråden Hur middags-placera bukett med långa stjälkar?
  • Jossebosse

Hög cylindervas där blommorna vilar på kanten funkar jättebra och denkan man ju sätta framför honnörsbordet.
    Annars har jag sett nån som bara lagt buketten på bordet. Såg lite "ledigt" snyggt ut om du förstår vad jag menar

• fjutjur brajd

Beroende på hur rädd du är om buketten så kan man ju helt enkelt kapa av en bit av stjälkarna innan de ställs på bordet (så gjorde vi...).

• Nordiskbrud

Jag had emin i en hög cylinerformad vas under middagen. Stod vid oss. Kändes inte som om den var ivägen

• smee68700

TACK alla för värdefulla tips! :)

• KatjaB

en bukett jag gjorde till en kompis var en med långa stjälkar och av den modellen där blommorna vilar mot armen. Vi hittade en lämplig vas som var snygg även när man tippade den mot en sten som låg på bordet, så buketten låg på bordet precis som på hennes arm. Såg ut som ett tjusigt centerpiece

Svar på tråden Hur middags-placera bukett med långa stjälkar?