• PerSan

Den här stunden...

Jag är ute efter texten till -Den här stunden..

Den svenska versionen av -From this moment med Shania Twain

Vi skulle ha den som solosång under vår vigsel, tycker den är helt underbar!

Någon som har den efter vet var jag kan hitta den, tacksam för all hjälp..

• Svar på tråden Den här stunden...
  • PerSan

FruStolpe skrev 2010-06-22 22:34:11 följande:
    www.mirja.se/musik_stunden.htm   Den sjöngs på lördagen på min mans brors bröllop. Jätte vacker sång.

Tusen tack snälla...ska skicka den diekt till solisten...TACK TACK!!

• FruStolpe
    PerSan skrev 2010-06-22 22:44:06 följande:
      Tusen tack snälla...ska skicka den diekt till solisten...TACK TACK!!

Var så lite så. Kul att jag kunde hjälpa.

(ifall du inte märkte, så kunde man också lyssna på sången där på samma sida. )

Lycka till!

• PerSan

FruStolpe skrev 2010-06-22 22:50:42 följande:
    Var så lite så. Kul att jag kunde hjälpa. (ifall du inte märkte, så kunde man också lyssna på sången där på samma sida. )   Lycka till!

Jag testade att klicka där , men det stod att sidan inte kunde visas :(

• Cantaton

Åh, hon har spelat in en ny version... Tyvärr mycket sämre än den förra versionen hon hade uppe måste jag säga. Det är så fruktansvärt mycket wailningar att originalmelodin knappt finns kvar. Jag tycker själv att "Den här stunden" är så fin på bröllop, men i den här versionen tycker jag faktiskt att den tappade sin charm...

FruStolpe skrev 2010-06-22 23:30:47 följande:
    Jag provar att länka: www.mirja.se/musik/Mirja%20Qee%20-%20Den%20h%...
  • FruStolpe
    Cantaton skrev 2010-06-22 23:36:55 följande:
    Åh, hon har spelat in en ny version... Tyvärr mycket sämre än den förra versionen hon hade uppe måste jag säga. Det är så fruktansvärt mycket wailningar att originalmelodin knappt finns kvar. Jag tycker själv att "Den här stunden" är så fin på bröllop, men i den här versionen tycker jag faktiskt att den tappade sin charm...

Jag har inte hört nån annan version, men håller lite med tror jag.

Den som sjöngs på lördagens bröllop var verkligen mycket vackrare. Mera som Shania Twain, bara att på svenska.

• Cantaton

Det var lite mycket även i hennes förra version, men nu... Själv brukar jag sjunga den lite avskalat med gitarr till, det tycker jag personligen är finast

Härligt att den sjöngs fint på bröllopet i lördags

FruStolpe skrev 2010-06-22 23:41:42 följande:
    Jag har inte hört nån annan version, men håller lite med tror jag. Den som sjöngs på lördagens bröllop var verkligen mycket vackrare. Mera som Shania Twain, bara att på svenska.
  • PerSan

FruStolpe skrev 2010-06-22 23:30:47 följande:
    Jag provar att länka: www.mirja.se/musik/Mirja%20Qee%20-%20Den%20h%...

Funkar inte nu i heller!!

Konsigt!!

Läste lite ang er konversation, den jag är ute efter, är som du skrev...From this moment fast på svenska..... Kan inte ytta mig ang hennes verison, för ja kan ändå inte lyssna på den!!

Tack än en gång!!

• Cantaton

Texten du lyckades få upp är i alla fall den rätta

PerSan skrev 2010-06-23 09:14:01 följande:
      Funkar inte nu i heller!! Konsigt!!Läste lite ang er konversation, den jag är ute efter, är som du skrev...From this moment fast på svenska..... Kan inte ytta mig ang hennes verison, för ja kan ändå inte lyssna på den!!Tack än en gång!!
  • PerSan

Cantaton skrev 2010-06-23 10:06:43 följande:
    Texten du lyckades få upp är i alla fall den rätta

Vet du var man kan lyssna på den?? Alltså så som orginalversionen låter fast på svenska? (blev invecklat det här, alltså ingen omgjord version)

Har sökt på youtube men det är våldigt dålig kvalite, solisten skulle vilja höra den!!

• Rosen2011
    Cantaton skrev 2010-06-22 23:36:55 följande:
    Jag håller fullständigt med dig!
    Jag och min blivande ska ha denna på vårt bröllop, och igår när jag gick
    in för att lyssna igen så insåg jag att hon spelat in den på nytt...
    Tack o lov att man har kvar den gamla versionen ;)
  • Cantaton

Jag kan maila dig internetadressen till min version med bara sång och gitarr om du vill - om det kan vara någon hjälp. Den är i alla fall närmare originalet än Mirjas version och i studiokvalitet.

PerSan skrev 2010-06-23 23:19:31 följande:
      Vet du var man kan lyssna på den?? Alltså så som orginalversionen låter fast på svenska? (blev invecklat det här, alltså ingen omgjord version)Har sökt på youtube men det är våldigt dålig kvalite, solisten skulle vilja höra den!!
  • Cantaton

Rosen2011 skrev 2010-06-23 23:34:49 följande:
    Jag håller fullständigt med dig!Jag och min blivande ska ha denna på vårt bröllop, och igår när jag gickin för att lyssna igen så insåg jag att hon spelat in den på nytt...Tack o lov att man har kvar den gamla versionen ;)
  • PerSan

Cantaton skrev 2010-06-23 23:45:05 följande:
    Jag kan maila dig internetadressen till min version med bara sång och gitarr om du vill - om det kan vara någon hjälp. Den är i alla fall närmare originalet än Mirjas version och i studiokvalitet.

Åhh hade du viljat göra det hade det varit super gulligt...

• sötnöt

Guuud va fin den va :) texten kan ju inte passa bättre ;) ska föreslå denna för gubben
    tack för tipset!!

• Cantaton

Ja, texten är jättefin till bröllop

sötnöt skrev 2010-06-23 23:48:53 följande:
    Guuud va fin den va :) texten kan ju inte passa bättre ;) ska föreslå denna för gubben tack för tipset!!
  • Cantaton

Och just ja, "min" version utgår ifrån noterna för Shanias originalversion. De noter som cirkulerar med den svenska texten har dubbla tonartshöjningar och lite konstiga noteringar. Så "engelska" noter och svensk text. Hoppas mailet kom fram.

PerSan skrev 2010-06-23 23:47:30 följande:
      Åhh hade du viljat göra det hade det varit super gulligt...
  • PerSan

sötnöt skrev 2010-06-23 23:48:53 följande:
    Guuud va fin den va :) texten kan ju inte passa bättre ;) ska föreslå denna för gubben tack för tipset!!

Ja visst är den fin....?!?! Helt underbar...
    Hoppas bara att solisten och  kantorn fixar det ;)

Svar på tråden Den här stunden...