Pris på rosor?
Vet någon vad rosor i allmänhet ligger på i snittpris idag?
Vet någon vad rosor i allmänhet ligger på i snittpris idag?
Vart bor du?
Var är det för rosor du är ute efter? Strora? Små? Buntar?
Vilken tid på året? Storhelg? Vanlig lördag?
Priset kan variera otroligt mycke.
Bor i Karlskrona (Blekinge) Gifter oss den 17 juli o min syster ska binda buketten så det är bara blommorna jag vill åt ;) Fundera på de där lite större "Heaven"
det kan löna sig att kolla runt. Jag bor i GBG och här kostar de rosorna jag ska ha, Grand Prix ca 55kr/st, MEN vi ska gifta oss i Småland på en lite ort där jag är uppväxt och mina föräldrar fortf bor, där tar blomaffären ca 35kr/st för den rosen. Så ska man ha många blir det ju ändå en del i skillnad. Även om ni nu ska gifta er i en stad, så kan det löna sig att kolla på orterna lite utanför kanske.
priserna varierar varje vecka men om du räknar på ca 25 kr rosen så är det bara positivt om det blir mindre =)
denna vecka tar vi 25 kronor för heavenrosen, förra veckan låg den på 30 och veckan innan på 20 kr stycke så det varierar som sagt
det blir givetvis billigare att köpa 10-pack men då kan du inte bestämma exakta sorter uatn det blir den rosa ros som finns i hinken när denkommer oftas och de är inte på långa vägar så kraftiga som det behövs för att få en fin buket
lycka till!
Vart på kartan finns du? :)
Då bör du absolut klara dig på att räkna ca 25-30 kr/rosen för Heaven. Förmodligen blir det då pengar över när du väl ska betala. Priserna i Småland/blekinge/skåne ligger väsentligt lägre jämfört med övriga landet. Det har mer med fraktkostnader och allmänna prislägen att göra än om orten är stor eller liten.