• quilla

När fick ni svar på inbjudan?

När fick ni svar på era inbjudningar?

Svarade många direkt när inbjudan kommit fram? Efter ett tag? Eller väntade de till sista OSA-dagen? Att de hörde av sig efter sista dagen eller inte alls är förstås en möjlighet också, hur vanligt är det?

Såg ni någon särskild trend i vilka som svarade när?

• Svar på tråden När fick ni svar på inbjudan?
  • Matildes

Vissa svarade samma dag, vissa hörde inte av sig till oss alls utan snackade med våra mammor i stället, och några har fortfarande inte hört av sig. En vecka kvar på OSA.

Det som vi tycker är mest underligt är att de kompisar som min blivande känt längst är de som fortfarande inte hört av sig. Inte ens ett tack för inbjudan.

De som var snabbast var de vi inte känt så länge, alltså de vi lärt känna i vuxen ålder och inte barndomsvännerna. Resten har varit rätt kassa om jag ska vara ärlig :P

• Martinaa

Allt ifrån samma dag tills några dagar innan OSA gick ut.

• FramtidaFruSandberg

några få precis de första dagarna, sedan har det ökat och ökat ju närmre osa vi kommit (osa är på måndag). Släkten har varit sämst på att svara. Många vet vi kommer för vi har hört omvägar att de har bokat boende. Jag tror att de tror att de redan har svarat

• Aleta

Väldigt utspritt. Många sparar till sista stund och några fick vi ringa.

Precis som FramtidaFruSandberg skrev så var det en del som trodde att de hade svarat redan. Vissa andra begrep inte vad osa betyder. (En del tror svara bara om ni kommer och en del tror svara bara om ni inte kommer = totalförvirring.)

• Thewedding

Våra väntade in i det sista !

• havelina

Ungefär en fjärdedel av gästerna svarade inom två veckor och nu när det är ca tre veckor kvar till senaste dag för OSA har ca 3/4 svarat.

Dom som svarade snabbast har själva gift sig under de senaste åren, så jag gissar att de minns hur skönt det är för brudparet att få besked så snart som möjligt. En del av dem som inte svarat formellt har ändå tackat ja, och andra har inte hört av sig alls. Det är också några som jobbar utomlands och har sagt att de inte kan veta om de kan komma pga av jobbet förrän lite senare, vilket är OK med oss.

• Matildes

Vi bjöd en släkting till mig och hans fästmö, de har vetat länge att vi skulle gifta oss eftersom de själva hade planerat att gifta sig i år, så vi inte skulle krocka med datum. De måste ha fått inbjudningskortet i början på maj. De har fortfarande inte svarat, inte ens hört av sig, men däremot damp det ner ett inbjudningskort till deras bröllop i vår brevlåda för en vecka sen. De ska gifta sig två veckor efter oss.

Tycker det är lite underligt att skicka ut sitt eget inbjudningskort innan man OSAt på en man fått själv, men men.. Fyra dagar kvar nu, får se om vi hör nåt mer från nån ;)

12 personer som inte hört av sig än, spännande det här :)

• Andreas flicka

Det tickade på rätt bra från början och har liksom droppat in hela tiden. Alla utom ett par tackade ja, de som inte tackade ja skulle redan på ett släktbröllop samma dag.

Tre kompispar har inte svarat vilket är konstigt - jag tror de har glömt helt enkelt. Lite dåligt är det, men jaja, vad göra.

• lydice

Väldigt spritt. Men de som visste att de inte kunde svarade snabbast. Bara i princip en av de som kommer svarade snabbt. Har inte heller fått svar från alla fast det gtt ut...

• Tunsji

De sista svarade dagen efter att osa gått ut men de flesta precis dagarna innan

Svar på tråden När fick ni svar på inbjudan?