tärnbukett corsage osv
Vi funderar just nu på färg/storlek på dessa. Ska tärnans vara lika som min fast mindre? Hur har ni gjort med marskalkens corsage? Exakt lika som brudgummens eller mindre? annan färg?
Berätta gärna hur ni har tänkt med detta
Vi funderar just nu på färg/storlek på dessa. Ska tärnans vara lika som min fast mindre? Hur har ni gjort med marskalkens corsage? Exakt lika som brudgummens eller mindre? annan färg?
Berätta gärna hur ni har tänkt med detta
Jag kommer ha en bukett med vita rosor och några få andra vita blommor. Dyrgt 20 blommor, ungefär. Min blivande man kommer ha ett corsage av en vit ros. Mina tärnor kommer ha en bukett med totalt 10 blommor, rosor och nejlikor, i rött. Marskalken kommer ha ett corsage av en röd ros, i i stort sett samma utförande som min blivande mans.
Jag funderar på att ha röda rosor och då min BM ha röd corsage.. ev kan då tärna ha cremé färgade rosor.. lite mindre än min och då marskalken ha en cremé färgad ros. Min BM tog upp detta att vi kan ha olika färg men jag var helt inne på att det skulle vara samma.
mannen och hans följe kommer ha en ros som finns i min bukett på sig. tärnorna kommer inte att ha några, känner lite "varför"... de ville inte heller ha någon när jag frågade.
om jag hade valt att de skulle ha en hade jag valt en mindre och enklare variant av min egna;)
tärnan kommer ha en liknande bukett fst mindre än min bukett. BM kommer ha en likadan blomma som jag har i min bukett