• wallinbruden

Inget följe

Jag och min blivande man skall inte ha något brudfölje alls, vet att det finns tankar och tycke om det, det finns många små som skulle kunna vara tärna osv men... vi kan inte välja och dessutom har vi en snart ettåring som i så fall skulle kunna vara det men hon går ju säkert inte åt rätt håll ;)
    Jo, till min undran, är det någon annan här inne som inte hade följe?

• Svar på tråden Inget följe
  • ALLIMA

De flesta jag känner har inte haft nåt följe... Vi kommer att ha våra barn men om inte vi haft dem skulle det bara varit min man o jag. Jag gillar inte stora följen...

• elisabettan

Nope, inget följe här heller! Tycker inte att det är ett måste.

• xaniara

Vi ska heller inte ha något följe. 

Vad folk verkar vill ha sina tärnor till verkar framförallt vara hjälp med planering, kolla klänning, diskutera dekorationer etc, och allt sånt gör vi själva så jag ser ingen anledning till det.. BM funderar fortfarande över en ev marsalk, det får han bestämma själv. 

Min blombukett lämnar jag nog till min syster eller nån annan som sitter långt fram, under ceremonin.

Så mitt tips; fundera över om du känner att du missar nåt, personligen tycker jag det känns lite pinsamt att be någon agera utsmyckning och prydnad under ceremonin, vilket det endast skulle vara i vårt fall...

• bröllop i Uppsala  2010

Jag har aldrig varit på ett bröllop med följe, och vi kommer inte ha något heller. Känns bara väldigt märkligt och inte alls som något vi vill ha.

Så ni är verkligen inte ensamma om ni väljer att inte ha något följe. Gör det som känns bäst för er, bry er inte om vad andra tycker och tänker! =)

Lycka till!

• wallinbruden

Så bra att det var så vanligt, det känns bra!!! Vi kommer inte att ha följe, vi har däremot två syskon som hjälper till med planering och är våra värdpar vilket hjälper och underlättar endel så så får det fortsätta att vara :)

Lycka till med planering o bröllop o tack för hjälpen!

Svar på tråden Inget följe