• Malin och Joel

Skorna för stora, tips?

Hade mina skor inköpta och klara, men ju mer jag gick in dem desto mer obekväma blev dem konstigt nog. Så jag letade efter nya men hittade inga som kändes bra. Beställde nu från have2have och skorna är jättefina, men för stora. Bröllopet är om bara 2 veckor och på annan ort dit jag åker om redan tre dagar så jag vill helst lösa problemet utan att behöva skicka tillbaka dem, vet inte om jag får tillbaka dem i tid då.

Vad kan man göra? Problemet är jag trampar ur med hälen hela tiden, iläggsula löser ju knappast det problemet... hade behövt ngt som man kunde stoppa i tådelen tror jag, men som ändå är mjukt nog så det inte blir obekvämt för tårna.

Tips?

• Svar på tråden Skorna för stora, tips?
  • soon and very soon

finns tå ilägg hos skohandeln och skoskavs plåster (genomskinliga du vet) fungerar att sätta så det blir tjockare därbak med, välj att göra skon mindre, eller din häl större.

• Malin och Joel

Toppen! Tack för tipset

• workoutgirl

jag brukar också ha problem med skor som glappar i hälen trots att de sitter bra på resten av foten. Jag fick tipset i skoaffären att köpa silikoninlägg som man lägger fram under trampdynan och det funkade jättebra! foten kommer upp lite och skorna glappar inte i bak. 

• Pokaloo

Jag har egentligen strl 36 men köper alltid strl 37 för att kunna ha inlägg.. dels för att jag ska ha det mjukt för fötterna o så att det inte blir för hårt för mig när jag går. Strl 37 är lite för stort för mig men med inläggen så passar dem perfekt o jag kan köpa ett par nya o ha på mig dem hela kvällen utan att det smärtar som det brukade göra med mina i strl 36..

Funderar på att sälja ut alla mina skor i strl 36 =)

Svar på tråden Skorna för stora, tips?