• Mimini

Är kort OSA okej?

Jag och min fästman ska gifta oss i slutet av februari 2011.
    Nu har vi funderingar på om vi kan skicka ut inbjudningarna tillsammans med julkortet (för att minska portokostnaden) vilket är ca 15-16 dec och sedan ha ett OSA datum ca den 20 januari.
    Är det för kort OSA med tanke på alla högtider där emellan? Folk kanske glömmer?
    Vad tycker ni?
    Uppskattar gärna lite feedback =)

• Svar på tråden Är kort OSA okej?
  • Mimini

Tusen tack för alla era tankar.

Tror nog vi väljer att skicka ut inbjudningskorten lite tidigare.
    Folk kanske "tappar" bort den med alla andra julkort annars =)
    Så då får det nog bli runt början av november vi skickar ut dem. Då bör väl kanske folk hinna tänka, planera och svara =)

Tusen tack!

• Mimini

Gorgeousnes skrev 2010-06-29 09:19:21 följande:
    Vad kul att få en bröllopsinbjudan med julkortet :)! Jag kan inte följa några regler alls känns det som. Gifter oss i september och har inte ens lokal, vilket gör att vi inte kan skicka ut inbjudningarna än. Sedan ska jag gifta mig med en prinsessa och då ställs ju alla traditioner och "regler" på tvären när det gäller bröllop. För inte finns det många traditioner för samkönade. Hur ska folk sitta vid honörsbordet. Våra föräldrar är skilda dessutom. Så vi skapar egna traditioner och gör det som känns bäst för oss :)!  

Va underbart att skapa egna traditioner.
    Vi gör lite eget på honörsbordet då jag inte har någon pappa eller släkt på hans sida och så vidare. Blir bara våra två barn, tärnorna och best men's som gör oss sällskap vid bordet.

Hoppas att ni får ett alldeles underbart bröllop! Grattis!

Svar på tråden Är kort OSA okej?