• join

hjälp ang klädsel

Snälla jag behöver er hjälp!

Vi ska gfta oss den 14 e Agusti,det blir inte så jätte pampigt bröllop & tärnorna kommer ha olika klänningar osv,nu undrar jag kan brudgummen ha svart kostym,vit skjorta & lila slips? Lila me nå mönster i är det. Kan man ha så? Kan man överhvdtaget ha kostym? Måste man ha frack? Tror ni det ser konstigt ut om både han & hans bestman har kostym? kanske bestman kan ha en annan färg på slipsen? & måste man ha något typ av "sak" i fickan? typ blomma el vad det är? Jag tycker det är fint men ser det dumt ut utan något?

Jag har alldrig ens varit på ett bröllop så jag har ingen aning om såntdära,så snälla skriv!!

• Svar på tråden hjälp ang klädsel
  • Vickymb

Ni ska ha på er vad NI vill har på er...det är erat bröllop och NI bestämmer!
    Min kille ska ha en kostym från Fillipa K och jag en cremefärgad klänning. Han vill absolut inte spendera pengar på bröllopskläder han aldrig kommer att använda igen så därför bir det en svart kostym....jag däremot har inga problem med att spendera pengar på en klänning ;)

Det ser absolut inte konstigt ut om både din man och hans bestman har kostym.

Lycka till!

• Wormgirl

Jag ska också gifta mig den 14:e augusti!

Man måste verkligen inte ha frack. Jag tror till och med att det är vanligare att man inte har det! Självklart kan både din partner och best mannen ha kostym, det är inte ett dugg konstigt.

Min blivande man kommer ha svart kostym och någon snygg skjorta, troligtvis ingen slips eftersom han inte känner sig bekväm med det. Om vi kommer ihåg att köpa blommor får han gärna ha en blomma i knapphålet, men det är ju inget måste. Jag kommer ha en lång vit klänning och gästerna får ha på sig vad de vill, men gärna kostym eller klänning. Det viktiga är ju egentligen inte kläderna, utan att alla har det trevligt. Det är erat bröllop, så det är ni som bestämmer vad ni vill ha på er. Bra va? =)

• Senilia

Ohh vi gifter oss den 13 augusti..=)
    Och min karl och hans maralkar ska ha exakt det - svart kostym, vit skjorta och lila slips. Eventuellt en svart väst också. Så ja - det funkar finfint..=)

• popcorn o dip

Det jag har klurat på är om det ser "konstigt" ut om brudgummen har mörk kostym som övriga och kom fram till att vad spelar det för roll. Vi valde kläder efter vad som såg snyggast ut på honom och då får det bli det. Och hur stor chans är det att gästerna föväxlar eller inte vet vem brudgummen är :D
    Ta det ni trivs i så blir det bra!

• BlackWIngedAngel

Till en bröllopsfest som inte är väldigt strikt och högtidlig är det snarare konstigt att HA frack.Man blir väldigt överklädd mot sina gäster, om man inte kräver samma höga klädkod på dem förstås. Men sätter man frack som klädkod för gästerna så förväntar sig folk en fest därefter. Ska man inte ha det är det bättre att satsa på en mer ledig klädsel.

Att ha samma klädsel som sin marskalk (eller bestman om man har ett anglosaxiskt bröllop) är inte heller konstigt utan snarare det som tidigare varit normen. Att de skulle ha olika klädsel är mer av en nyhet.

Svar på tråden hjälp ang klädsel