• gruyerienne

Sång istället för psalm vid borglig vigsel

Vi gifter oss borgligt utomhus, men skulle gärna vilja ha en eller två sånger, där folk kan sjunga med. Det ska vara kända svenska eller engelska sånger, så folk vågar sjunga med, eftersom det är utomhus, annars hörs det ju inte. 

Tänkte kanske nån svensk sommavisa, som inte är allt för knepig. Vi kommer att ha en cd spelare, med högtalare för musik. 

Under vigseln kommer vi även ha 1 solosång, men skulle vara kul att ha nåt istället för de psalmer man normalt sätt har vid en kyrklig vigsel. Några förslag?

• Svar på tråden Sång istället för psalm vid borglig vigsel
  • Mirelena

puffar då vi funderar på precis samma sak! :)

• Katarina Michael

Tänker direkt på Ida sommarvisa, den kan typ alla om bara en tar ton!

• Kattpoet

Har ni inte någon vän som kan spela gitarr?

Idas passar ju bättre för början av sommaren.

Det går det inte bättre med Gröna små Äpplen,  det första två verserna i Första gången jag såg dig,  Men bara om min älskade väntar  eller  Jag ger dig min morgon.

Eller varför inte det Går en vind i vindens ängar,  eller uti vår hage .

• Kattpoet

Solo sång,  läs texten till Gröna små äpplen, den är så underbar.

• 100717

I folkviseton? Kärleken kommer, kärleken går ingen kan tyda dess lagar, dig vill jag älska i vinter och vår och alla min levnadsdagar. Ditt hjärta är mitt, mitt hjärta är ditt och aldrig jag lämnar det åter... (Texten blev ur minnet så det kan vara fel här och  var)

• 22 juli 2009

Ted Gärdestad - Sol, vind och vatten eller För kärlekens skull är det många som kan. Eller Love me tender eller nån sån riktigt långtida hit som alla generationer har hört nån gång.

• gruyerienne

Tack för alla ideer.

Jag tänkte också på Idas sommarvisa, jag och min syster brukade sjunga den hela tiden när vi var små, har till och med en film när jag är typ 5 och hon 3 och vi försöjker oss på att sjunga för pappa, men vi kunde inte hela texten, så det gick väl sådär... Passar ju bättre kanske på försommarn. 

Ted Gärdestad var en bra idee, dom låtarna känner man ju igen. Tror att folk tar i lite mer då. Till sakenn hör att bara ca 12 personer kommer att kunna sjunga (av ca 50), eftersom resten inte är svenskspråkiga. Men som svensk måste man ju ha lite allsång, ingår ju alltid vad vi än gör  det är tyvärr inte så i andra länder... Men svenskarna ska sjunga ändå!

Nu har jag iaf lite ideer, tack!

• MissPersika

Allt som jag känner med tommy nilsson  Tove norum är så bra och så vacker!

• Kattpoet

Om Du ska engelska, så finns det  ju dessa.

Kiss me  med  Six pence none the richer. ( det var låten vi dansade till)

Must be love  med  Madness ( älskar den)

Lets get married  med  The  Proclaimers.

The Cure med  Love song

Svar på tråden Sång istället för psalm vid borglig vigsel