Hur har ni råd?! :O
Jag tillhör väl dem som dels är äldre än TS (fyller 27 nu innan bröllopet), har hyfsad inkomst och inga barn. Bra förutsättningar för att kunna spara mycket alltså. Och det gör jag också. MEN, jag sparar mycket mer än vad jag någonsin trodde att jag skulle kunna göra per månad. Såå många utgifter har det gått att skära ned på!
Så är det naturligtvis inte för alla, vissa lever redan snålt som det pratats om i tråden. Men oftast finns det ändå något litet man kan skära i. Sedan skall man ju tycka att det är värt det också. Har man ett stort fint hus med altan kanske det inte blir så viktigt med utlandssemestrar på sommaren som exempel och då kan man avstå det.
Har man väldigt låg inkomst så är det väl så tyvärr att man antingen får spara riktigt länge eller "nöja" sig med ett billigare bröllop. Det blir säkerligen fantastiskt ändå. Det vi betalar mycket för är ju främst att inte behöva lägga ned så mycket tid själva, hade vi orkat laga mat, pynta och fixa, varit händiga med symaskin och håruppsättning så hade bröllopet blivit en baggis! :) Nu är vi ju inte det så istället är bröllopsresan framskjuten på obestämd tid. En prioritering vi har gjort som känns ok för oss.