• Bröllopsnorpan

    Möhippe strul!!!!

    En av mina bästa vänner ska gifta sig och vi är 3 kompisar som har planerat en riktigt toppen hippa för henne! Vi har 3 helger som funkar för oss, men nu funkar inget av dem för bruden!!!! Gummen har kommit med förslag på två andra helger men då kan ingen av oss, vad ska vi göra??? Känns så jäkla trist om det inte blir något och det känns heller inget kul å ha det efter jobbet en tisdag! Å tänker man att det ska vara efter bröllopet så kommer det ju aldrig bli av. Vad ska vi göra?


    Någon som har ett bra förslag på en härlig möhippa om vi måste lägga det mitt i veckan?


    Å störst av allt är kärleken......
  • Svar på tråden Möhippe strul!!!!
  • Sörön10

    Hm.. är hon ledig någon dag? Menar att ni kan isf ta henne på eftermiddagen dagen innan så hon får sova ut dan efter. 


    Jag fick teckna kroki! Det var skitkul! En vältränad naken kille med värsta paketet! haha! Ät en riktigt lyxig middag med henne! 


    Silversmide? Hon kan få göra ett smycke till sig själv eller sin blivande!


    Det är ju på nåt sätt viktigast att hon kan, men det blir ju ingen hippa om ingen kan vara där och fixa den! 


    Hoppas det löser sig för er! 

  • Mia 77

    Jag fick en möhippa på en tisdag och det funkade för min del då jag var ledig dagen efter. Ni kan kanske hitta på något lite lugnare för henne om ni måste hippa henne i mitten av veckan?

  • prinsessanogrodan

    Det går alldeles utmärkt att ha en hippa mitt i veckan. En hippa måste inte innebära fest fest fest med massor av alkohol. Satsa på att göra nånting annat som ni vet (kolla med brudgummen) som hon skulle uppskatta. Om hon tex är höjdrädd så är det ju ingen hit bungyjump, om hon inte vill klä ut sig så tvinga henne inte. Kan det inte "räcka" med middag och kanske vinprovning (om hon gillar vin) eller chokladprovning? Picknik i en mysig park, lekar, spex, middag på en riktigt lyxig restaurang? Besök i en djurpark där hon får klappa en varg (om hon gillar djur o natur)?

  • Bröllopsnorpan

    Äntligen har det löst sig och vi har fått ihop en lördag då nästan alla kan efter mycket ombokningar och bollande!!!
    Ska bli sååå kul!!!! Hoppas hon blir glad!!


  • Maxiander

    Bättre mitt i veckan än aldrig :)


     


    Vi hade mitt i veckan för en kompis förra året och ska ha en mitt i veckan detta år för en annan kompis. Men jag tycker ju att vännerna ska anpassa sig efter när bruden, eller brudgummen kan så det är ju alltid bäst att kolla med brudparet först, innan man börjar planera! Min kärleks vänner skulle plötsligt ha svensexa ett datum vi verkligen inte kunde, då blev de först irriterade på mig för att vi inte kunde då vilket jag tycker var barnsligt och bara oplanerat och oförberett från deras sida. Men det finns lösning för allt och givetvis kunde vi kompromissa fram ett annat datum då alla kan :) Dessutom ska både hans svensexa och min möhippa hålla på i flera dagar vilket gör att planering är ett måste. jag har fått veta vilken helg min möhippa är och det är samma helg som hans svensexa, det underlättar faktiskt för alla :) Tycks som ett återkommande problem för de flesta bröllop tyvärr, bara att tänka om och behålla den positiva energin, det ska ju vara roligt :)


     


    Lycka till med allt!!!!


     


    www.maxiander.se/

Svar på tråden Möhippe strul!!!!