• jamo

Efterlyses näbbklänning fr KappAhl!

Hej!
    Jag letar efter en plommonlila klänning i strl 110-116 som ingick i KappAhls vintageserie 2009. Klänningen är i "sidenliknande" tyg med en rosett i sammet framtill. Jag köpte 3 st klänningar i denna modell men nu visar det sig att den ena näbben växer så det knakar och redan växt ur sin. Jag gifter mig 11 september 2010. Är det någon som vet hur jag kan få tag i en sådan klänning eller kanske har en att sälja? Någon som sett något som liknar detta och var i så fall? Tacksam för alla tips jag kan få.

• Svar på tråden Efterlyses näbbklänning fr KappAhl!
  • jamo

Tack!
    Jag har sökt på alla köp-sälj-sajter jag kan komma på. Har kikat i secondhandbutiker i stan (gbg) och hört mig för bland vänner och bekanta. Utan någon lycka. Får nog inse att det får bli en näbb i en annan typ av klänning eller köpa 3 helt nya klänningar..

• ElinDaniel

Hejsan! Lindex säljer superfina prinsessklänningar! Dock såg jag bara rosa och vit... Hoppas det löser sig!

• Katarina Michael

Trist men de går inte att fixa till den så de blir lite kortare eller liknade hos en skräddare?

Annars är de snyggt med att ha en ljuslila med två mörklila brudnäbbar....men de kanske inte fungera med resten av färgtemat...

• tingeling11

Kan tyvärr inte hjälpa dig med klänningsfrågan tänkte bara säga att vi gifter oss samma dag. Du skulle ju kunna gå in på kappahl där du bor och kolla om det finns på lagret hos någon kappahl i hela sverige, isåfall ska dom kunna skicka den. Önskar dig lycka till!

• jamo

Tack alla för era svar och tips. Jag sökte igen på traderaoch hittade klänningen i strl 68. Köpte den ändå och tänker använda tyget till att lägga in kilar i livet på den klänning som hon vuxit ur. Det kommer nog bli bra. ( Min mamma är en riktigt duktig sömmerska, syr min klänning!) "Tingeling" Grattis till valet av en bra dag ;)  och till giftermålet. Lycka till!

Svar på tråden Efterlyses näbbklänning fr KappAhl!