• MissPersika

Att det kan vara så svårt att veta vad man ska skriva i inbjudan

Hej alla!

Det står still i huvudet på mig men jag har lite förslag på vad som ska stå i inbjudan.

Jag/vi vill gärna ha med:

Vår kärlek växer och nu är det dags för bröllop? Eller något fint överst.

Våra namn

plats för vigsel, tid och datum

vart festen ska vara (3 rätters middag bröllopstårta)

fri bar

gemensam färd(vi har hyrt buss från kyrkan till lokalen men gästerna får ta sig hem på egen hand

Då vi kommer att ha med våra barn på både vigsel och fest så får gästerna bestämma själva om deras barn ska med, våra kommer dock åka när dom är trötta.

vad skriver man mer i en inbjudan?

• Svar på tråden Att det kan vara så svårt att veta vad man ska skriva i inbjudan
  • Happypuppy

Jag tycker det låter bra som det är, men jag har för mig att Calligraphen har förslag på texter till inbjudan.. Du kan ju alltid kolla och se om du hittar något du gillar, kanske till och med kombinera flera texter..

Lycka till!

• bröllop 101009

Vi hade samma bekymmer som ni när vi skulle skicka vår inbjudan. Det är ju så himla mycket man vill få med.
    Vi valde att skapa en bröllopshemsida på weebly.com och sen gav vi väldigt lite information i inbjudan och hänvisade istället till hemsidan.

Hur väl det fungerade kan jag utvärdera först i oktober men för oss kändes det som en bra lösning.

Hoppas nu att alla tittar på hemsidan...

• Trollmor 86

Vi ville ha med rätt mycket information precis som ni men jag tyckte det blev så svårt att få till en bra inbjudan när det tillkom lite olika saker tex att det är vad det skulle vara för mat, transporten och lite sånt.

Så jag gjorde så att jag skrev en kort inbjudan där det står våra namn, plats, tid, datum, vart festen ska hållas, klädkod och osa på. Sen gjorde jag ett bröllops ABC som jag skickade med tillsammans med inbjudan där jag fixade in resten av informationen tex vart allergier ska anmälas, att barn är välkomna, lite grundligare förklaring av klädkoden så att den inte missuppfattas m.m.

Svar på tråden Att det kan vara så svårt att veta vad man ska skriva i inbjudan