• MsRW

Någon som haft skidsemester som bröllopsresa?

Jag och min fästman gifter oss i februari och vill gärna komma iväg på en resa snart efter bröllopet. Vi skulle dock vilja tillbringa vår bröllopsresa med att åka skidor. Är det någon som har gjort detta och kan rekommendera några romantiska skidorter (ej i Sverige)?

• Svar på tråden Någon som haft skidsemester som bröllopsresa?
  • ALLIMA

En kompis till mig gifte sig i oktober och åkte i februari till Badgastein i Österrike 1 vecka all inclusive och åkte slalom. De tyckte det var helt suveränt. Ett 4 stjärningt hotell med allt man kunde önska!

• MsRW

Tack så mycket! Vet du vad hotellet hette?

• osem

Jag och min m2b vill också åika på skidsemeseter på bröllopsresan. Gärna alperna. Så jag tar också gärna emot tips på bra orter.

• Fru Kopparskiöld

Jag kan starkt rekommendera Val Thorens i franska Alperna. Har vart där 6 ggr och har till dags datum inte funnit nått bättre =)
    Men det är ju en smaksak såklart!

Lycka till

• MsRW

Min fästman åker till Val Thorens varje år med grabbgänget, så vi tillbringar helst vår bröllopsresa någon annanstans ;) Men håller med - det är fint!

• Gorgeousnes

Min w2b och jag åkte på mysig romantisk semester till Alpes d'Huez ifjol. Underbart och fint. Inte så mycket party party och fylla som lätt kan bli på dessa orter. Vi tog ett hotell som hade femrätters varje kväll. Vi badade i byns utomhus pool när det var strålande sol och alla andra i backen. Supermysigt.

• Lissie84

Har åkt flera gånger till Monterosa skidsystem i alperna. Har då bott i Champoluc och det har alltid varit fantastiskt. Backarna är fantastiska och maten helt underbar så det kan jag varmt rekommendera 

Svar på tråden Någon som haft skidsemester som bröllopsresa?