• BMTS

Blir ingen svensexa för min sambo

Jag är så besviken, måste bara skriva av mig lite.

Min sambo har valt sina båda bröder som marskalkar. De är båda lite äldre, har inte mycket erfarenhet av bröllop och tycker inte att svensexan är deras uppgift utan att det är något som hans kompisar får ta tag i om de har lust. Jag har framfört det till sambons vänner och fått besked att de ska fundera... och nu några veckor senare får jag höra av vännerna att det inte verkar som att det blir någon svensexa. Folk ska på semester, ingen har tid eller lust att hålla i något, de datum när vi är hemma funkar inte, och det ser helt enkelt ut att rinna ut i sanden helt.

Min sambo har massor av vänner så det känns för mig helt absurt att INGEN av dem har tid eller tycker han är tillräckligt viktig för att orka göra något.... Jag inser att man inte kan tvinga någon till att hålla svensexa men jag vet också att i princip alla brudgummar får en och jag vet också att min sambo skulle uppskatta det enormt och redan nu hoppas och ser fram emot det. Typiskt nog råkar jag redan nu veta att mina vänner planerar möhippa för mig, och jag är en sån person som helst inte vill ha möhippa alls...

Vad kan jag göra? Det känns fel att jag ska gå på min sambos vänner och driva igenom att de ska göra något för honom men samtidigt vet jag att han skulle bli jättebesviken om det inte blev något alls. Svår sits...

• Svar på tråden Blir ingen svensexa för min sambo
  • Kattpoet

Har ni inga gemensamma vänner , både tjejer och killar som skulle kunna göra det?

• Princess L

Verkligen jobbig sits! Usch jag tycker synd om honom om det inte blir någon, som sagt de flesta får ju en. Jag är lite orolig själv för min sambos svensexa, bröllopet närmar sig och inget verkar vara klart förutom att det iaf blir en. Det är ju bra men jag vill att den ska bli bra också och att han ska känna att hans bror och vänner lagt ner lite engagemang i det hela! Jag tycker att du ska prata med hans kompisar igen och förklara hur viktigt det är, det behöver ju inte vara en jättestor svensexa och alla behöver ju inte kunna komma. Bara det blir något!

• Pälsboll

Du tror inte det kan vara så att dom planerar en svensexa, men vill hålla det hemligt för dej oxå?

• Fru Osbeck

Pälsboll skrev 2010-07-05 12:33:28 följande:
    Du tror inte det kan vara så att dom planerar en svensexa, men vill hålla det hemligt för dej oxå?

Jag tror också det kan vara så!

• BMTS

Pälsboll och Fru Osbeck, jo det är klart att det kan vara så men det vore lite korkat av dem att inte berätta för mig om det eftersom vi är rätt så uppbokade hela sommaren och i så fall kan jag ju inte garantera att vi kommer vara hemma "rätt" dag.

Killen som mailade mig idag berättade dessutom att han först idag (ca 1 månad efter att jag först kontaktat honom) fått svar från sambons bröder, marskalkarna, om de alls kunde vara med på någon svensexa eller inte. Engagemanget verkar inte direkt enormt! Kan ju tillägga att jag är mest besviken på marskalkarna, de är ju för sjutton till och med hans bröder...

• Trohet

Vad tråkigt. Klart han ska ha en svensexa, eftersom han inte har skrikit ut att han absolut inte vill ha en. Slöa bröder som inte orkar engagera sig i sin lillebror bara för att de själva inte tycker att det är så viktigt. Om det hade varit jag, så hade jag ringt runt till kompisar och pushat för en svensexa. =0)
    Lycka Till!

• Dolly84

Jag är i samma sits. Min BMs vänner har sagt till både honom och mig att det blir en svensexa. Först bad de om hans junischema och fick det, men ingen svensexa blev det. Sen frågade de efter julischemat och det visade sig att den enda helgen han är ledig är denna som kommer. De har inte sagt något till mig om det blir av denna helg, vilket de har lovat att säga, pga hunden osv. Om tre veckor gifter vi oss. Han kommer bli så otroligt besviken om han inte får någon. Han pratar om den hela tiden och undrar när den blir av... Så jag hoppas för hans vänner skull att de fixar en sådan, eftersom de har sagt det till honom och byggt upp förväntningarna.

Kan lägga till att jag hade min möhippa för några veckor sedan, så det är inte så att de planerar nåt gemensamt.

• 6x6 photography

Kanske gå igenom hans föräldrar (om Ni har kontakt med dom) så att dom kan pusha på bröderna som i sin tur kan dra ihop lite vänner? Dom måste ju ställa upp nu!!

• minimis

Usch vad tråkigt!
    Jag hade nog pratat om detta med mina vänner som planerade möhippa för mig, och kanske pushat på ett fint sätt för att ni skulle få en gemensam. Om nu tjejkompisarna är vänner med BM vänner etc. Annars är det ju lite dött läge känner jag, man kan ju inte tvinga folk till att ordna sådant.

Svar på tråden Blir ingen svensexa för min sambo