Blir ingen svensexa för min sambo
Jag är så besviken, måste bara skriva av mig lite.
Min sambo har valt sina båda bröder som marskalkar. De är båda lite äldre, har inte mycket erfarenhet av bröllop och tycker inte att svensexan är deras uppgift utan att det är något som hans kompisar får ta tag i om de har lust. Jag har framfört det till sambons vänner och fått besked att de ska fundera... och nu några veckor senare får jag höra av vännerna att det inte verkar som att det blir någon svensexa. Folk ska på semester, ingen har tid eller lust att hålla i något, de datum när vi är hemma funkar inte, och det ser helt enkelt ut att rinna ut i sanden helt.
Min sambo har massor av vänner så det känns för mig helt absurt att INGEN av dem har tid eller tycker han är tillräckligt viktig för att orka göra något.... Jag inser att man inte kan tvinga någon till att hålla svensexa men jag vet också att i princip alla brudgummar får en och jag vet också att min sambo skulle uppskatta det enormt och redan nu hoppas och ser fram emot det. Typiskt nog råkar jag redan nu veta att mina vänner planerar möhippa för mig, och jag är en sån person som helst inte vill ha möhippa alls...
Vad kan jag göra? Det känns fel att jag ska gå på min sambos vänner och driva igenom att de ska göra något för honom men samtidigt vet jag att han skulle bli jättebesviken om det inte blev något alls. Svår sits...