• soon2bljungqvist

Trubadur Gotland

Hej ! 

vi börjar bli lite lätt desperata. Vi gifter oss i Katthammarvik Gotland i September och drömmer om en manlig trubadur som sjunger några av "våra" låtar i Kyrkan samt även kanske ett par, tre stycken under middagen. Vi trodde inte det skulle bli några problem men fortfarande har vi inte hittat någon vi tycker om. Vi vill helst ha en ganska ung kille som kan spela gitarr och som har ett bra engelskt uttal, behöver inte vara en stjärna med flera års erfarenhet. Är det någon som kan tipsa oss kring detta? All hjälp uppskattas, vi börjar tappa hoppet :-/

Tack på förhand,

Hanna & Kenneth

• Svar på tråden Trubadur Gotland
  • MallaA

Vi gifte oss på Gotland för en månad sen och hade en helt fantastiskt sångerska samt gitarrspelande kille som sjöng två låtar under vår vigsel. Det var flera på bröllopet som sa att de var så imponerade av musiken. Vi fick själva välja två av våra favoritlåtar som de tränade in, det var fantastiskt.

Maria, sångerskan har varit med i internet-uttagningen till melodifestivalen samt i körslaget. Hennes kille Adam spelade Gitarr.

Du kanske kan kolla med dem om de kan spela på ert bröllop.

www.myspace.com/mariaeliadis

• soon2bljungqvist

MallaA skrev 2010-07-06 09:25:16 följande:
    Vi gifte oss på Gotland för en månad sen och hade en helt fantastiskt sångerska samt gitarrspelande kille som sjöng två låtar under vår vigsel. Det var flera på bröllopet som sa att de var så imponerade av musiken. Vi fick själva välja två av våra favoritlåtar som de tränade in, det var fantastiskt. Maria, sångerskan har varit med i internet-uttagningen till melodifestivalen samt i körslaget. Hennes kille Adam spelade Gitarr. Du kanske kan kolla med dem om de kan spela på ert bröllop. www.myspace.com/mariaeliadis

Tack ! Minns du vad de kostade att anlita? Vi ska ha DJ också så vi vill att det ska ligga på en rimlig nivå :) Tack igen, Mvh Hanna.

• Glimten i Örat

Hej Hanna och Kenneth,

jag har just flyttat till Gotland. Jag har spelat på ett tjugotal bröllop, framför allt som "brobyggare" under middagen, men även i kyrkan (Eagles/Love will keep us alive, och senast Jack Johnson/Better together). 

Alla mina spelningar har varit mycket uppskattade. Jag är erfaren, lättsam och ger alla uppmärksamhet men agerar diskret i bakgrunden; det är bröllopsparet och gästerna som är dagens/kvällens stjärnor. Min kompakta Bose ljudanläggning ger ett vackert och balanserat ljud på en njutbar volymnivå som inte stör samtalen vid bordet     

Jag spelar det mesta från Dan Andersson till Neil Young, och lägger vikt vid att alla får höra "sin" musik och känna sig uppmärksammade.

Kontakta mig gärna på 070-775 4635. Lyssna kan ni göra på www.sverigeruntresan.se/visor

Hälsningar med glimten i örat,

Konrad Kjellberg

• goandbjo

Jag kan hjälpa dig att fixa det du vill ha.
    Från bröllop till festen efter.
    maila.
    Har väl spelat på 200 bröllop i olika former efter vad kunden vill ha.

anders.bjorkqvist@live.se

Svar på tråden Trubadur Gotland