Brudar 18 juni 2011?
Hallå, har bokat kyrka och festlokal till 18 juni 2011, fler som har samma datum? Hur långt har ni kommit?
Hallå, har bokat kyrka och festlokal till 18 juni 2011, fler som har samma datum? Hur långt har ni kommit?
Hej
Vi har tänkt att gifta oss den 18 juni Vi har kollat runt på kyrkor och har hittat en vi skulle vilja gifta oss i så förutsatt att ingen redan bokat då så blir det den 18
Vi har även tittat på lokal och funderat på färgtema.
Mat har vi disskuterat en del med
Själv då?
Vi befinner oss i samma situation. Har bestämt oss för att vi vill ha den 18 juni men det hänger på att vi får det datumet när kyrkan öppnar sin bokning. Får hänga på telefonen den 1 oktober...
Best man är utsedd, liksom tärnor och en brudnäbb. Färgtemat blir champagne och turkosblått tror vi. Annars har vi inte kommit så mycket längre. Det blir väl att börja titta på klänningar när rean drar igång. Ser fram emot det!
Hej är en till...vi planerar att gifta oss den 18 juni. Vi ska bara få kolla på lokalen som är prel.bokad den 18/6. Är den som vi tror då är det spikat. Så nu går jag bara och väntar på det.
Men annars är klara med hur vi ska ha det, utomhusvigsel vid vatten, buffe och lila som färgtema.
Min klänning är inköpt, har börjat pyssla på inbjudningar och annat smått pyssel. Och det är såååå roligt :)
Hej!
Här är en till! Vi planerar att gifta oss den 18/6! Lokal bokad likaså det lilla fiskekapellet som vi ska gifta oss i.
Färgtema: Chokladbrun och mint/turkos
Tema kläder/frisyr: 50-tal
Jag ska ta och träffa en sömmerska imorgon för klänningen, då det verkar vara riktigt svårt att få tag i en 50-tals klänning här i STHLM. Annars så har allt annat pyssel påbörjats här med - inbjudningar, hemsida och snart en spikad gästlista!
Vi gifter oss okså 18/6!
Lokalen är preliminärbokad, fick inte boka förrän i januari då de ska renovera köket, och inte vet hur mycket dom kommer att behöva höja hyran.
Vi ska också ha vigseln i ansluting till lokalen, utomhus om vädret tillåter, annars får i hitta på en lösning där inne.
Vi har bestämt att vi ska ha buffé och att vi vill göra den själva, vad den ska bestå av har inte bestämts dock.
Sen har vi inte kommit så mycket längre, känns fortfarande långt borta..
Har nu köpt en brudklänning på tradera. Hade inte alls tänkt göra det, men hamnade där av en slump och fastnade totalt för en klänning! Känns lite läskigt då man inte får prova den innan, men den ska sys upp enligt mina mått och alla tärnorna har gett sitt "godkännande" ;) så jag kan bara hålla tummarna att det blir bra! Sitter också och fipplar med budgeten fram och tillbaka, vi ska försöka hålla oss runt 30 000kr.
Åh jag är så sugen på att beställa en klänning från tradera men jag vågar inte riktigt. Du måste berätta hur den blev sen. Saken är den att jag köpt en klänning redan men den kostade bara 1500 kr, är inte riktigt nöjd med den. Funderar om jag ska sy om den lite.
Hmm det är ett svårt val!
Jag ska köpa en "kina" klänning, antingen på tradera eller nån annan sida. De klänningar jag vill ha skulle jag aldrig ha råd med om jag köpte i en vanlig affär så jag kör på Kina
Min kompis beställde sin klänning på www.1koo.com och jag beställde även min tärnklänning där och vi blev jättenöjda
Färgtema: gammelrosa och grönt
Kyrka och lokal är bokad
Tärnor och bestmans har tackat ja
och det har värdparet med.
Har börjat kolla på smycken hittade ett med "svävande" pärlor som va kanon snyggt.
Frisyr tycker jag är jttesvårt, men vill gärna ha krona... nån som har tips på bra sidor att kika på frisyrer på?
Vi gifter oss också den 18 Juni.
Kyrkan och lokal är bokad. Lokalen är med mat, tårta och tillhörande dryck men dryck på festen kommer gästerna få stå för själva.
Färgtemat är Vitt,rosa och silver.
Tärnor är klara
Bestmens klara
Brudnäbbar blir våra döttrar om de vill den dagen =)
Det är väl så långt vi kommit ungefär men jag vill verkligen börja fixa mer nu =)
Hej alla!
Vad händer hos Er!? Här känns det lite som att planeringen har lagts på is, förutom de "Spara datumet"-kort som går ut om en vecka eller två!
Fixade aktiviteter:
- Kyrka och lokal bokade!
- Tema/färg bestämt!
- Gästlistan spikad! (tror vi nu i alla fall...
- Inbjudningskorten klara (design vald)!
- "Spara datumet"-kort klara!
- Klänning beställd!
- Skor fixade!
- Tärna, brudnäbb, toastmaster & toastmadam utsedda, men ej tillfrågade än!
Arrghhh - kan inte tiden gå liiiite snabbare så att man får börja pyssla lite mera?
Woho, vilket gäng!
Jag blir också fru den 18e juni 2011
jag blir oxå fru den 18e Juni!!
-klänning är uppsydd och klar
-kyrka festlokal bokade
-menyn spikad
-inbjudningskorten är beställda och ska skickas ut i januari
-dj klar
-färg tema rosa-vitt-silver
-klänningar till tärnorna är under process
-transport för gästerna till kyrka , till festlokalen är bokad
-vår transport från kyrkan är bokad
-hår och make up till mig är bokat
-hår till tärnorna är bokade
-bestämt vem som ska ansvara för dekorationen av festlokalen
-toastmadame och toastmaster bestämda
-musik i kyrkan är bestämt
ja ungefär så långt har vi kommit...
Vi ska också ha vår vigsel 18 juni i år. Vi har inte kommit så jättelångt i planeringen, men en del grejer är fixade:
-Klänning är beställd från Tradera, borde komma snart! *spännande*
-Festlokal bokad
-Fotograf bokad
-Har kontaktat en make up-tjej som jag ska bolla lite idéer med innan jag bokar
-Har även fått kontaktuppgifter till en frisör (brukar samarbeta med fotografen och sminktjejen ovan), men har inte hunnit prata med henne ännu.
-Gästlista påbörjad men ej spikad
-Brudtärnor tillfrågade
Det som vi måste göra inom närmsta tiden nu är:
-Boka vigselförrättare (borgelig vigsel utomhus) och bestämma lite mer detaljer kring hur vigseln ska gå till
-Boka catering
-Spika gästlista och börja med inbjudningskort
-Göra en hemsida med info till gästerna
Sen är det väl en hel del mer grejer som kommer att dyka upp på vägen!
Här är en till 18 juni-brud. :) Klar med i princip allt. Det är bara tre saker som fattas nu:
- Catering.
- Gästlista med inbjudningar.
- Sy in alla kläder.
Vi gifter oss den 17 juni, så jag kan kanske vara med här.
Vi har bokat:
– vigsellokal
– vigselförrättare
– festlokalen
– cateringfirman
– sångare i kyrkan
och preliminärbokat:
– båt för transport till festlokalen
och
– bestämt varsin preliminär gästlista, samt skickat informella inbjudningsmail till familjemedlemmar, nära vänner och gäster som bor på andra kontinenter
Detta ska vi fixa kommande två veckor:
– boka medcelebrant (ekumeniskt äktenskap; behövs fler präster som kan assistera vigselförrättaren)
– boka fotograf (har kollat hur mycket som helst och har mängder av alternativ i olika prisklasser...men inte kunnat bestämma mig)
– bestämma hur vi ska göra med inbjudningskort och andra grafiska program
– bestämma vilka personer vi ska fråga om olika saker (tärnor, marskalkar, toast master, någon som kan ansvara för dekor etc)
– kolla på klänningar
Dessutom har vi lagt ut en hel del trådar om musikunderhållning, smink/frisyr med mera...och kommit på massor med fina detaljer kring festarrangemangen!
En uppdatering av planeringsläget:
Vi har bokat/köpt:
- färtema: vitt, silver & grönt
- toastmaster/madam
– vigsellokal
– vigselförrättare
– festlokalen
– band till festen
– sångare i kyrkan
- klänning & skor
- frisör
- smink
- inbjudningskorten klara
- gästlista klar
- hemsida under uppbyggnad
- påbörjat vigsel- och festprogram
- fotograf
- bröllopsresa
- påbörjat bordsdekorering, i stort sett klart...
- köpt bröllopsbubblor
- bokat den som skall baka tårtan
Att göra:
- beställa blommor
- bestämma catering
- fixa transport från k:a
- köpa vigselring
- ansöka om äktenskapsförord
Har alltså kommit en bit men har ändå en hel del kvar...har haft lite bröllopsvila över jul och nyår men nu är vi på gång igen